אילוסטרציה. חרם.
אילוסטרציה. חרם. צילום: zhivko-minkov-unsplash

"מציקים לבת שלי בגלל המוצא הרוסי שלה"

ד', תושבת תל אביב, פרסמה פוסט כואב בפיסבוק. לטענתה, זה מה שעובר על בתה בת ה-9, תלמידת כיתה ג' בבית הספר היסודי איילון בתל אביב
רותי בוסידן | 22.06.2022

שיימינג במערכת החינוך, היא אחת התופעות הקשות ביותר איתה נאלצים להתמודד במערכת בשנים האחרונות. לא פעם ילדים ובני נוער שהתמודדו עם שיימינג מצד חבריהם לכיתה אף ניסו לפגוע בעצמם, או עברו פגיעה נפשית קשה ממנה התקשו להתאושש.

ד', תושבת תל אביב שבתה בת ה-9, תלמידת כיתה ג' הלומדת בבית הספר היסודי איילון בתל אביב, פרסמה השבוע פוסט כואב שבו שיתפה על הצקות שעוברת בתה על רקע המוצא הרוסי שלה.

לטענת האם, הנושא לא טופל בידי מחנכת הכיתה ומנהלת בית הספר. כמו כן, טוענת האם כי בבית הספר יש כבר תקופה ארוכה אווירה של אלימות וכי ילדים מפחדים להגיע לבית הספר בגלל חשש מאלימות. בעירייה טוענים מנגד כי: "בניגוד לנטען, המקרה מטופל על ידי הנהלת בית הספר ברגישות ובמקצועיות והם עומדים בקשר מול הורי התלמידה".

בפוסט היא כתבה בין היתר: "הבת שלי סיפרה שבכיתה מציקים לה על המוצא הרוסי שלה. בית ספר איילון בתל אביב. כיתה ג׳. ילד אחד מקפיד בכל יום לברך אותה ב'בליאט' (שרמוטה). בכיתה מעודדים את אוקראינה במחיאות כפיים וצעקות אל מול הפנים שלה כי היא בעיניהם מינימום הבת של פוטין.

"צוחקים על ה'רוסיות' כמו שעשו לי בגרמניה בבית הספר ילדים גרמנים שהצדיעו לי במסדרון כי אני יהודייה. במועל יד.

לבת שלי, שנולדה בתל אביב לאמא לטבית-גרמנייה ואבא עיראקי טריפוליטאי לא יעזור. היא דוברת רוסית ולכן גורלה נחרץ.

"היום היא סיפרה לי שהיא מתחרטת שסיפרה לכיתה שהיא ממוצא סובייטי. כי כל הזמן צוחקים עליה, מגדפים אותה ונותנים לה להרגיש שונה. המורה לא בדיוק נרגשת מהמקרה, ההנהלה לא מזדעקת.

"כשכתבתי בווצאפ הכיתתי, אמא אחת אמרה שהבת שלה מספרת שכבר מתחילת המלחמה על הזמן יורדים על מישאל, היא פשוט ניסתה להתמודד בעצמה, כנראה. אם אתם חושבים שרוסי הוא גנאי, תחשבו שוב. על עצמי שתקתי. על הבת שלי לא אשתוק לעולם. ואם צריך להפוך את העולם על הרגליים כי ילד חסר חינוך קרא לבת שלי בליאט רוסייה, אני אעשה את זה. בלי להסס…".

ל"תל אביב אונליין" סיפרה האם: "זה לא עצוב, זה מניע לפעולה. אנחנו לא עצובים, אנחנו זועמים. אני בן אדם של פעולה אני הולכת לבקש ממשרד החינוך שיתחילו להריץ בבתי הספר תוכניות על קבלת השונה. חייבים להריץ בבתי הספר תוכניות לילדים כי זה עוול שעשור שלישי לא נפתר. הורים מרגישים שהם נשאבים חזרה לחורים שחורים של הילדות שלהם והילדים שלהם חווים מילה במילה מה שאנחנו עברנו למרות שהם ישראלים לכל דבר. אני בכיתה א' שאלתי את אמא שלי 'למה אני זונה', ו'מה זה זונה רוסייה'. עליתי לארץ בגיל 6 וחוויתי חוויות דומות. ברוסיה שהייתי ילדה הייתי 'חזירה יהודיה מסריחה', ובישראל הייתי 'רוסייה מסריחה'".

לדבריה, האלימות בבית הספר החמירה אחרי הקורונה. "אחרי הקורונה ראינו עלייה מאוד משמעותית של אלימות פיזית בבית הספר", היא אומרת, "הכיתה הגיעה למצב של גניבות כסף בין הילדים, חרמות, מכות, ילדים לא מרגישים בטוחים להגיע לבית הספר. הנהלת בית הספר לא מתייחסת לזה, המורה לא מתייחסת, כולם מנסים להקטין את המקרה הזה וכולם מכוונים אותך לדלת של המשרד השני ליד".

להלן תגובת עיריית תל אביב יפו: "בניגוד לנטען, המקרה מטופל על ידי הנהלת בית הספר ברגישות ובמקצועיות והם עומדים בקשר מול הורי התלמידה.

"כמו כן, מחנכת הכיתה שוחחה עם התלמידים והסבירה להם את הרגישות של קריאות שכאלה ונערכה שיחת בירור עם התלמיד שקילל והוא לא חזר על מעשיו.

"בנוסף, ההנהלה דיווחה מיד על האירוע לכל הגורמים הרלוונטיים במינהל החינוך ובמשרד החינוך ויו"ר ההנהגה שלחה מכתב להורים.

"נציין כי בשיחה שנערכה לפני מספר שבועות עם האב הוא מסר למנהלת בית הספר כי טוב לתלמידה בכיתה והיא מוקפת בחברים וחברות".

 

 

קטגוריות: חינוך והשכלה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.