השטח המיועד להקמת אולם הספורט בשכונת תל ברוך צפון. צילום: פרטי
השטח המיועד להקמת אולם הספורט בשכונת תל ברוך צפון. צילום: פרטי

תושבי תל ברוך צפון: לא יקום ולא יהיה אולם ספורט בשכונה!

מאות תושבי תל ברוך צפון חתמו על עצומה נגד הקמת אולם ספורט בשכונה הצפונית: "לא נהיה בני ערובה של העירייה"
רותי בוסידן | 21.02.2022

תושבי תל ברוך צפון יוצאים למאבק כנגד כוונת העייריה לבנות אולם ספורט בשכונה שלטענתם, יבוא על חשבון חורשה קיימת וישרת בעיקר תושבים משכונות אחרות. בעירייה טוענים מנגד כי  טענות התושבים מוכרות להם וכי בקרוב ייערך מפגש עם תושבים ובו תוצג תוכנית האולם. יאיר גולן, תושב השכונה ופעיל במאבק, הקים עצומה בנושא תחת הכותרת: "כתושבי תל ברוך לא נאפשר לעירייה בנית אולם ספורט בניגוד לרצוננו", עליה חתמו  עד כה 259 תושבים מתוך יעד של 300 תושבים ומעדכן כי כבר יצרו קשר עם עורך דין שייסייע להם במאבק.

"תושבי תל ברוך צפון מרימים תמרור עצור לעיריית תל אביב ולא נאפשר בנית אולם ספורט בשכונה בניגוד לרצוננו", נכתב בעצומה. "לא נאפשר בניית אולם ספורט בתל ברוך צפון שיגרום נזקים תחבורתיים וסביבתיים". לטענתם: "עיריית תל אביב אימצה את שיטת ה'הרדמה'  וכפי שעשתה כשבנתה את בית הספר התיכון, כך היא מתכננת לעשות גם כעת בבניית אולם הספורט תוך שהיא גורמת לתושבי השכונה להבין שהפרויקט בשלבים מאוד מקדמיים וזאת למרות שהוא מתוכנן לצאת לדרך כבר ביוני הקרוב (יוני 2022). גורמים שונים בעירייה משיבים תשובות שונות לאותן שאלות וזאת על מנת לא לאפשר לתושבים לקבל אינדיקציה מדויקת לגבי עיתוי תחילת העבודות".

לטענת התושבים, עיריית תל אביב מתכננת להרוס את הריאה הירוקה השוכנת סמוך לבית הספר התיכון ע"ש יצחק שמיר (חורשת העצים), להרוס את מגרש החניה הסמוך לו ולבנות אולם ספורט שישרת קהל רחב מאד שרובו כלל לא נמנה על תושבי השכונה (נבחרות כדורסל ועוד). "אנו נחושים", נכתב בעצומה, "לא לאפשר בניית אולם הספורט בשכונה וכן נערכים ליציאה למאבק משפטי ובמקביל נצביע ברגליים ולא לאפשר את תחילת העבודות".

יאיר גולן. צילום: פרטי

יאיר גולן. צילום: פרטי

יאיר גולן אמר לתל אביב "אונליין": "תושבי תל אביב ככלל ותושבי תל ברוך צפון כפרט אינם בני ערובה של העירייה. תפקידה של העירייה הוא בראש ובראשונה לדאוג לתושבי עירה ומשכך אין שום הגיון בניהול מהלכים אשר התושבים אינם רוצים בהם. כמו כן, מדיניות העמעום בה נוקטת העירייה היא מדיניות לא מקובלת. בשנים האחרונות נוקטת עיריית תל אביב בגישה הרבה יותר ליברלית ופתוחה מבעבר ומשתפת את תושבי העיר בתהליכים כבר בשלבי התכנון ואף מטה אוזן קשבת לצרכיכם ורצונותיהם ואולם, הנה אנחנו רואים שישנם מקרים בהם לא רק שהעירייה לא קשובה לאזרחים אלא שהיא פועלת כנגדם. זו מדיניות לא מקובלת ולא אפשרית".

והוא מוסיף: "אנו לא מתכוונים לאפשר את בניית אולם הספורט במיקומו המתוכנן הנוכחי והצענו לגורמי התכנון בעיריית תל אביב מיקום טוב בהרבה מכל בחינה. מאחר ועיריית תל אביב לא מגיבה עניינית לטענותינו וגורמים שונים בעירייה משיבים תשובות שונות לאותן שאלות, נקטנו בצעד ראשון והוא הקמת עצומה שתבהיר לעיריית באופן חד משמעי מה עמדת התושבים, מעבר לכך בימים אלה אנחנו נוקטים במספר פעולות בקשת רחבה של כיוונים לרבות משפטיים ופרקטיים, עד אשר עיריית תל אביב תבין שללא שיתוף של תושבי השכונה, לא נאפשר הקמת פרויקטים שגורמים לנו נזק לאורך שנים".

תגובת עיריית תל אביב-יפו: "ראשית נזכיר כי הקמת מבני ציבור, חינוך וקהילה משרתת את כלל הקהילה והתושבים באזור. טענות התושבים מוכרות ובקרוב הם יוזמנו למפגש בו תוצג תוכנית האולם, כולל ההיבטים התנועתיים".

 

 

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *