מעיין אדם. צילום: שוקה כהן
מעיין אדם. צילום: שוקה כהן

המוביל הארצי: מעיין אדם, מייסדת מועדון “מאמי”, יזמת ומרצה / אבי זיתן

היועץ האסטרטגי אבי זיתן בוחר את איש השיווק של השבוע. והפעם - מעיין אדם שאצלה אותנטיות היא לא רק סיסמה, אלא מודל עבודה
מערכת תל אביב אונליין | 25.11.2025

בכל שבוע מדור “המוביל הארצי” מציג את איש או אשת השיווק הנבחרים של אבי זיתן, אלה שהובילו מהלך שהשפיע ממש על השוק, על השיח או על התודעה. לא מי דיברו עליו – אלא מי קבע כיוון, לקח אחריות ועשה צעד אמיתי קדימה.

איש השיווק של השבוע:

מעיין אדם – מייסדת “מועדון מאמי”, יזמת, מרצה ובעלת אחת מקהילות הנשים החזקות בישראל.

נימוקי הבחירה…

מעיין אדם בנתה בשנים האחרונות אחד המותגים הנשיים החזקים, המשפיעים והמניבים ביותר בישראל – “מועדון מאמי”. מה שהתחיל כקהילה דיגיטלית עם הרבה אהבה, תמיכה ונוכחות בלתי אמצעית של מעיין, הפך למעצמת תוכן, צרכנות ותרבות שמביאה עמה לא רק מספרים – אלא תנועה.

העוצמה של המותג “מאמי” נובעת משלושה יסודות מרכזיים:

1. קהילה לפני הכול: לא עקבים של פרסומת ולא פוזה של מותג. קהילה חיה, אמיתית, יומיומית, שמרגישה שמעיין היא אחת משלהן.
2. מחזורים כלכליים מרשימים: מאמי הפך למודל עסקי שמוכיח שנאמנות קהילתית מייצרת מכירות, ובגדול. עשרות השקות, מוצרים קולינריים, מותגי לייף סטייל ופרויקטים שחוזרים שוב ושוב עם נתוני מכירה חריגים לשוק הישראלי.
3. שיתופי פעולה שמבוססים על אמון: חברות גדולות מזהות את הערך המדויק של המועדון. לא עוד “אינפלואנסרית” אלא פלטפורמה שיווקית עצמאית עם כוח מסחרי מוכח.

ההישגים בשטח מדברים בעד עצמם. ראשית מכירת בניין שלם בקפריסין בשיתוף קהילת מאמי – אירוע נדל”ני כמעט חסר תקדים בישראל במונחי קהילה דיגיטלית. וגם: השקת כרטיס אשראי “מאמי” עם ישראכרט – הוכחה שמה שהיה בעבר מועדון דיגיטלי הפך כעת למותג שירותי-פיננסי לכל דבר. מהלך שממקם את מאמי ברמת “מועדוני צרכנות” של חברות ענק.

מעיין הצליחה לפרוץ את גבולות האינסטגרם, ולבנות מותג קהילתי שמתנהג כמו תאגיד, אבל נשאר מרגיש כמו חברה טובה.

מה מנהלי שיווק יכולים ללמוד ממנה?

1. קהילה היא מנוע צמיחה עסקי –  לא עוד יחידת תוכן. מעיין הוכיחה שקהל שמעורב רגשית קונה, משתף, חוזר ומגנן מותג.
2. אותנטיות היא לא סיסמה – זה מודל עבודה. כל צעד, כל פנייה, כל מוצר – מגיע משיחה יומיומית ואמיתית עם הקהילה.
3. שיתופי פעולה צריכים להיות מותאמי־DNA – לא תראה אותה עושה “רעש” עם מותג שאינו מתאים, וזה בדיוק מה שמייצר אפקט כלכלי חזק כשכן מגיע שיתוף פעולה.
4. מותג הוא תנועה – מאמי הוא לא לוגו, לא טיפוגרפיה ולא צבעים. זו תחושת שייכות.
5. כשבונים אמון לאורך זמן אפשר למכור בניין – וגם כרטיס אשראי. כל מהלך עסקי של מעיין נשען על האמון שנצבר לאורך שנים ולא על גימיק שיווקי רגעי.

איפה היא תהיה בעוד עשור?

מעיין אדם בדרך להפוך את מאמי לאימפריה רב־תחומית: מועדון צרכנות מהגדולים בישראל, מותג לייף־סטייל עצמאי, פעילות בינלאומית, אולי לראשונה במודל קהילתי שמיוצא לחו”ל – ואפילו אפשרות להיכנס לעולמות נדל”ן, פיננסים וחינוך קהילתי

במבט קדימה, מעיין לא רק תמשיך לגדול, אלא היא תבנה תשתיות שיחזיקו מותג שגדול ממנה. זה לא עוד פרופיל אישי. זה ארגון.

בעשור הקרוב אפשר בהחלט לראות אותה: מובילה ארגון שירותי גדול נוסף במשק (לא רק בנק), מצטרפת כמנכ”לית לאחת החברות הגדולות בישראל, או הופכת לדמות מרכזית בתחום השירות והצרכנות ברמה הלאומית.

עם יכולת לקשור בין אסטרטגיה, רגש, ועומק תרבותי – תרי כבר היום הרבה מעבר לסמנכ”לית שיווק. היא אדריכלית של תודעה מותגית.

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *