סופית: הקו האדום של הרכבת הקלה ייפתח רק 2023
לאחר שחברת נת”ע הבונה את תוואי הרכבת הקלה בגוש דן התריעה כי תקלות חוזרות של בלימות פתע ברכבת הקלה מעיבות על פתיחת הקו האדום שתוכננה לסוף נובמבר, מסתמן כי הפעלת הקו צפויה להידחות בשלושה חודשים לפחות, כפי שדווח ב”תל אביב אונליין”.
בעת זו הקו האדום צפוי להתחיל לפעול בפברואר 2023. ייתכן שהקו יתחיל לפעול כבר בינואר, אך נשקלת גם דחייה נוספת לחודש מרץ.
נת”ע, טרם הצליחה לפתור את הבעיה במערכת האיתות בקו האדום, שגורמת לבלימות חירום של הרכבת. מומחים של חברת “אלסטום” הצרפתית הוזעקו מחו”ל כדי לסייע במציאת פתרון, ונת”ע פועלת בנושא גם מול החברות הסיניות CCECC ו-CRTG, שסיפקו את הרכבות ואת מערכות התקשורת והמסילות, בהתאם.
למרות שאין עדיין החלטה רשמית על דחייה, בשיחות בין הגורמים בפרויקט מסתמן כי תוספת של כ-90 יום להכנות תאפשר לפתור את הבעיות הטכניות הקיימות במערכת, ולהשלים בזמן את התחנות התת קרקעיות, שכמה מהן טרם קיבלו אישורי הפעלה.

הרכבת הקלה בתל אביב. צילום: איתי בכר
במשרד התחבורה ממתינים להודעות מנת”ע ומאלסטום על מתווה לפתרון התקלה, לפני שייקבע תאריך הפתיחה החדש.
מנכ”לית משרד התחבורה, מיכל פרנק, ציינה בראיון ל-ynet בנושא: “מערכת ליבה מרכזית שמגיעה מספק בינלאומי מכובד אינה מתפקדת כראוי. אנחנו עומדים על כך שהספק ינתח את הבעיה וייתן לנו לוח זמנים לפתרונה. רק אז נת”ע תוכל להחליט על מועד הפתיחה. אנחנו מצפים ללקיחת אחריות מלאה ולפתרון מהיר ואיכותי מצד אלסטום”.
מאלסטום נמסר בתגובה כי “מערכת האיתות מתממשקת עם מערכות רבות אחרות, שאינן באחריותנו. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם כל הגורמים על מנת להשלים את הפרויקט במהירות האפשרית, תוך שמירה על בטיחות ואמינות”.
איזו הפתעה