לא צריכים תרגום: 60.9% מתלמידי ת”א סיימו 5 יחידות בגרות באנגלית
משרד החינוך פירסם את נתוני “התמונה החינוכית הארצית” של החטיבה העליונה לשנת הלימודים תשפ”ג (2023). מבחינת הנתונים בעיר תל אביב: ישנם בעיר תל אביב 180 מוסדות לימוד, 64,955 תלמידים, 6,801 עובדי הוראה ובסך הכל 2,709 כיתות. מתוך סך המורים: 77.7% נשים (5,284 מורות) לעומת 22.3% גברים (1,517 מורים). מתוך סך התלמידים: 51.5% בנים ו-48.5% בנות.
מבחינת עובדי הוראה בגני הילדים: 99.8% נשים (631 גננות) ו-0.2% (גנן אחד בלבד בכל תל אביב). מבחינת ילדי גן: 50.8% בנים ו-49.2% בנות.
מבחינת תיכונים: 13,602 ילדים רשומים בכיתות י’ ועד י”ב ב-64 בתי ספר הפזורים בעיר. 37% מהתלמידים לומדים בחינוך הטכנולוגי, והעיר תל אביב גאה ש-44.07% מן המורים בעלי תואר שני ומעלה.
בעיר תל אביב, 79.3% ממסיימי התיכון זכאים לבגרות (קצת מעל הממוצע הארצי העומד על 76.3%), אם כי עלייה זעומה ביחס לשנים קודמות. כך למשל, לפני עשור – נתון זה עמד על 72.1% בתל אביב (65.5% בארצי).
14% מתלמידי תל אביב זכאים לבגרות מצטיינת (12.4% בארצי). פה יש ירידה מעטה משנה קודמת (15.1%), אם כי עלייה יפה מלפני עשור (7.5%).
מבחינת בגרות באנגלית – התל אביבים טובים בשפה זו ביחס לשאר מדינת ישראל: 60.9% סיימו עם 5 יחידות בגרות באנגלית (לעומת 46.2% ממוצע ארצי), 11.8% סיימו עם 4 יחידות בגרות באנגלית (לעומת 19.1% ארצי).
מבחינת בגרות במתמטיקה: 20.3% מתלמידי התיכונים סיימו עם 5 יחידות בגרות במתמטיקה (לעומת 16.2% ארצי), אם כי ירידה קלה משנה קודמת בסך 21.9%, אך עלייה ניכרת מלפני עשור, שם עמד על 10.1%. מבחינת 4 יחידות בגרות במתמטיקה, התל אביבים עומדים על 24.5% (לעומת 21.8% ארצי), מספר שנשמר די יציב לאורך העשור האחרון.
התיכונים המצטיינים
- ישיבה תכונית בר אילן, אולפנית בני עקיבא תל אביב.
- תיכון מצטיין שזכה למספר תלמידים גבוה עם בגרות מצטיינת: פלך (61.9%).
- תיכון מצטיין עם מספר גבוה של תלמידים שסיימו 5 יחידות בגרות במתמטיקה: פלך (71.4%) ו-עירוני ה’ (65.0%).
- תיכון מצטיין עם מספר גבוה של תלמידים שסיימו 5 יחידות בגרות באנגלית: פלך (95.2%).
- תיכון מצטיין שזכה בגיוס והתנדבות מן הגבוהים בארץ: עירוני ד’ (98.1%).
אתם אשכרה מתלהבים מ-60% באנגלית 5 יחידות, שגם ככה הרמה של 5 יחל של משרד החינוך באנגלית ביזיונית?גם אם זה יותר טוב משאר הארץ זה עדיין אחוז נוראי ורק מראה עד כמה צריך תוכנית לאומית לשיפור האנגלית בארץ