העירייה: כמעט 40 אלף דוחות לרוכבי החשמליים ב-2021
העירייה חושפת נתונים של מספר הדוחות שניתנו לרוכבים ולחברות שמפעילות את הכלים השיתופיים בשנים 2020-2021. סך הכל חולקו השנה 38,391 דוחות. מהנתונים עולה כי ישנה עלייה חדה למדי במספר הדוחות שחולקו השנה לעומת השנה שעברה, כחלק ממדיניות הגברת האכיפה בנושאי רכיבה. מדובר בין היתר על אכיפה על שימוש בטלפון נייד בזמן רכיבה, רכיבה על אופניים בדרך שיש בה שביל אופניים, רכיבה על מעבר חצייה שמיועד להולכי רגל ועוד.
בנוסף, עלה מספר החרמות האופניים נוכח השארתם כמכשול למשתמשים השונים במרחב הציבורי.

אכיפה בתל אביב. צילום: חן בוהדנה
הנתונים שנמסרו על ידי העירייה:
מס’ קנסות שחולקו לרוכבים ב-2021 – 38,391
מס’ קנסות שחולקו לרוכבים ב-2020 – 32,606
סך הכלים השיתופיים שהוחרמו ב-2021 (של החברות ליים, בירד, ווינד וגוטו) – 31,638.
סך הכלים השיתופיים שהוחרמו ב- 2020 (של החברות ליים, בירד וווינד) – 24,645.
כמויות של שרשראות, גרוטאות, ואופניים שאופסנו:
סיכום כמויות לשנת 2020:
* סך כל השרשראות שהוסרו – 2190.
* סך כל האופניים שאופסנו – 704.
* סך כל האופניים שנגרטו – 1284.
סיכום כמויות לשנת 2021:
* סך כל השרשראות שהוסרו – 2,444.
* סך כל האופניים שאופסנו – 798.
* סך כל האופניים שנגרטו – 988.
מהעירייה נמסר כי “ככל שיועברו לידי העירייה סמכויות אכיפה, כפי שביקש ראש העיר, רון חולדאי, במכתב שהפנה לשרת התחבורה, מירב מיכאלי, בחודש נובמבר האחרון, היא תצליח להגיע לתוצאות טובות יותר. בנוסף, עיריית תל אביב-יפו מבקשת לאשר לוחית רישוי לאופניים חשמליים. הנושא עבר בכנסת בקריאה טרומית ומנהל אגף הפיקוח של העירייה פועל נמרצות בעניין מול משרד התחבורה ומשרד לביטחון פנים. קיימת חשיבות רבה שחברות הכלים השיתופיים ישיתו את הדוחות על לקוחות המשתמשים (הרוכבים) תוך הפעלת סנקציה שאותו רוכב לא יוכל להשתמש בכלי למשך מספר חודשים, מהלך זה ייצור התרעה גדולה מאוד”.
תגובות