פגישת פורום ראשי הערים במטרופולין גוש דן. צילום: באדיבות עיריית תל אביב יפו
פגישת פורום ראשי הערים במטרופולין גוש דן. צילום: באדיבות עיריית תל אביב יפו

ראשי הערים בגוש דן סיכמו: שיתוף פעולה מטרופוליני בתחבורה

השבוע התקיימה פגישת ראשי ערים במטרופולין גוש דן בה סוכם על שיתוף פעולה בנושאי תחבורה. בפגישה נכחו ראשי עיריות בני ברק, בת ים, גבעתיים, הרצליה, רמת השרון ותל אביב-יפו. ראש עיריית חולון נעדר
רותי בוסידן | 29.12.2021

השבוע התקיימה פגישת ראשי ערים במטרופולין גוש דן בה סוכם על שיתוף פעולה בנושאי תחבורה. בפגישה נכחו ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין, ראש עיריית בת ים צביקה ברוט, ראש עיריית גבעתיים רן קוניק, ראש עיריית הרצליה משה פדלון, ראש עיריית רמת השרון אבי גרובר וראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי. גם ראש עיריית חולון, מוטי ששון, שלא נכח בפגישה, הביע נכונות לשיתוף הפעולה. בפגישה סוכם בין ראשי הערים על שיתוף פעולה בנושאי תחבורה, מתוך הבנה שסוגיות התחבורה הן מטרופוליניות ואינן מסתיימות בגבול המוניציפלי.

הוסכם כי יבחנו שיתופי פעולה בנושאי ניהול תנועה ומדיניות תחבורה, בתאום בין פרויקטים גובלים ובהפעלה וניהול של שירותים תחבורתיים. בין היתר נדונו: הרחבת שירות הרכב והאופניים השיתופיים, והרחבת הרגולציה על כלים זעירים שיתופיים. בנוסף סוכם, שהערים יקיימו דיונים מקצועיים וישתפו במידע ובמערכות בכל הנוגע לניהול התנועה והרמזורים, תכנון ובקרה, מערכת האכיפה שבנתיבי התחבורה הציבורית ועוד. בנוסף, סוכם על פגישה חודשית של גורמי המקצוע בכל הרשויות ועל פגישה אחת ברבעון של ראשי הערים עצמם.

אוטובוסים בעיר. צילום: תושבים

אוטובוסים בעיר. צילום: תושבים

ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין: "זהו שיתוף פעולה משמעותי המהווה בשורה לתושבי גוש דן כולה. החשיבה המשותפת, ההבנה ההדדית והטמעת צרכים וערכים, תהווה מצע מקצועי לשיפורים ושדרוגים נוכח אתגרי התחבורה הכבירים במרחב כולו. יחד עם שמירת ייחודיותה של כל עיר, יצירתיות וחדשנות במיזמים תחבורתיים שונים היא בשורה אמיתית. הקמת הפורום בהחלט חותרת לכך".

ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט: "המטרה שלנו היא לשדרג את השירות לציבור, ולהביא לניהול נכון וטוב יותר של נושאי התחבורה השונים. שיתוף הפעולה בין ערי גוש דן לשם כך הוא צעד מבורך ומתבקש".

ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק: "שיתוף הפעולה בין ערי מטרופולין דן הכרחי על מנת להביא לפתרונה של אחת המצוקות המשמעותיות של מרכז הארץ – התחבורה. שיתופי פעולה עם עיריית תל אביב- יפו, הצמיחו עד כה דברים מצויינים כמו נעים בסוף שבוע, אוטותל, שירותי אופניים שיתופיים ועוד. אני מברך על שיתוף הפעולה החדש ומשוכנע כי באמצעות חשיבה משותפת, נמצא דרכים לשפר את איכות החיים של תושבי ערי מרכז הארץ".

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון: "נושא התחבורה הוא בעיה לאומית אסטרטגית ואין ספק שרק באמצעות שיתוף פעולה של כל ראשי הרשויות ועבודת מטה משותפת נוכל לייצר פתרונות לטובת הכלל".

ראש עיריית חולון, מוטי ששון: "ערי המטרופולין מחוברות זו לזו ולכן, זה אך טבעי שהרשויות ישתפו פעולה ביניהן לרווחת התושבים שלהם הן נותנות שירות.  רק שילוב זרועות בין הרשויות יביא לשיפור התחום התחבורתי באזורנו".

ראש עיריית רמת השרון, אבירם גרובר: "הפגישה הזאת באה מתוך התסכול של התושבים שלנו ממשבר התחבורה העמוק שמטרופולין דן מצוי בו. רבים מהתושבים שלנו גרים בעיר אחת, עובדים בשנייה, מבלים בשלישית ומבקרים את המשפחה ברביעית. כדי לאפשר להם להגיע לכל נקודה במטרופולין, עלינו לפתור יחד את הפלונטר התחבורתי."

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "אני שמח על הרצון לשיתוף פעולה בין ערי גוש דן כפי שהובא בפגישה, זהו צעד בכיוון הנכון. רק שיתוף פעולה בין ערינו יביא להתקדמות ושיפור מערכת התחבורה לרווחת הציבור. אני מקווה שעוד ערים יצטרפו לשיתוף הפעולה הפורה".

 

 

קטגוריות: תחבורה ותשתיות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *