צועדים למען החיים בים. צילום: אנשי הים התיכון
צועדים למען החיים בים. צילום: אנשי הים התיכון

צועדים למען הדגים

לרגל יום האוקיינוסים הבינלאומי יערך מצעד ססגוני מהמרינה של טיילת תל אביב לפראק צ'רלס קלור, שמטרתו לעצור את דיג המכמורות למען החיים בים
רותי בוסידן | 02.06.2022

ביום האוקיינוסים הבינלאומי (9.6) יתקיים מצעד שמטרתו לעצור את דיג המכמורות למען החיים בים. הצעדה הססגונית בליווי בובות ענק תצא מהמרינה של תל אביב

ב-9 ליוני בשעה 18:00, יתקיים מצעד ססגוני של ארגוני בעלי החיים, ארגוני סביבה וים, צעירים ומבוגרים אוהבי הים, מהמרינה של טיילת תל אביב לפראק צ'רלס קלור ביפו.

ברחבי העולם מציינים את יום האוקיינוסים הבינלאומי במטרה להגביר את המודעות למצבם העגום של האוקיינוסים המכסים 70 אחוזים משטחו של כדור הארץ.

מהמארגנים נמסר כי: "האוקיינוסים מייצרים את רוב החמצן שאנו נושמים, תורמים למיזוג וייצוב מזג האוויר, מספקים לנו מזון, מנקים את המים שאנחנו שותים, מפיקים מהם תרופות, ויש להם תפקיד חשוב בשמירה על בריאותנו והנאתנו.

"אולם הים במצב קריטי. בעלי חיים נכחדים ומרבית האנשים לא מודעים למצב ולהשפעה העצומה של האוקיינוסים על חיינו ועתידנו.

"האו"ם קורא לעולם להפוך 30% מהים לשמורות ימיות לפני שהמצב יגיע לקריסה רחבה של המערכות האקולוגיות בים שתביא להשפעות גם על האנושות.

"בישראל רק כ-4% משטח המים הטריטוריאליים מוכרז כשמורת טבע. אנו דורשים להגדיל את שטחי שמורות הטבע להיקף של 30% משטח הים עד לשנת 2030.

"בינתיים כאן בישראל חורשות מכמורתנים (סירות דייג גדולות) את קרקעית הים שפוגעות בחיים בים ומשחררת כמות פליטות פחמן גדולה. זהו דיג בלתי סלקטיבי של יצורי ים שחלקם חסרי ערך מסחרי, דגיגים שלא הספיקו להתרבות.

"מכמורות מחסלות את הים – הורגות דגים, צבים, חתולי ים וכל יצור שנכלא בדרכן וממוטטות את המערכות האקולוגיות. כ-80% מבעלי החיים שנתפסים ברשת הם חסרי ערך מסחרי, והם מושלכים חזרה לים מתים או גוססים או נזרקים לאשפה".

צועדים למען החיים בים

צועדים למען החיים בים. צילום: אנשי הים התיכון

מייקל רפאל, רכז ארצי קואליצית אנשי הים התיכון: "הים שלנו הוא הבסיס לחיים שלנו על כדור הארץ. מדענים מזהירים שהחיים בים שלנו בסכנת הכחדה, ואם לא נשמור על האוקיינוסים והימים שלנו נאבד את יגוון המינים ומינים רבים של חיים יכחדו. האו"ם יצא עם חזון ל-30% שמורות במרחב הים העולמי. בואו נאחל לכולנו שעד 2030 נהיה שם".

הצועדים יקראו להגן על הים, לשמור על מגוון המינים ובעלי החיים ולאסור דייג מכמורות. ויצעדו עם בובות ענק של יצורים ימיים ומיצג אנושי. הצעדה ביוזמת ארגוני סביבה בהם: חופש לבעלי החיים, אנשי הים התיכון, מגמה ירוקה, מרד בעלי החיים, ועוד.

 

 

 

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *