שוק לוינסקי. צילום: גיא יחיאלי
שוק לוינסקי. צילום: גיא יחיאלי

ת”א-יפו מחזקת עסקים מקומיים: רפורמות, ליווי ויוזמות יצירתיות

רישוי פשוט יותר, שירות אישי ונגישות דיגיטלית – עיריית תל אביב-יפו מציגה מדיניות שמטרתה לחזק את בעלי העסקים בעיר ולהפוך את חוויית הניהול לקלה ויעילה יותר
תוכן שיווקי | 05.11.2025

העסקים המקומיים הם הלב הפועם של תל אביב-יפו, והמנוע שמניע את הכלכלה העירונית. בשנים האחרונות מובילה העירייה שורה של מהלכים נרחבים שנועדו להקל על בעלי העסקים, לשפר את השירותים ולהעניק להם כלים לצמיחה. מהקלות ברישוי ועד ליווי אישי ויוזמות קהילתיות – העירייה רואה בבעלות ובבעלי העסקים שותפים מלאים לדרך.

אחת הרפורמות המרכזיות שהובילה העירייה היא בתחום רישוי העסקים. בשיתוף המרכז לשלטון מקומי, איגוד רישוי עסקים והאיגודים העסקיים, צומצמה הרגולציה והוטמעו שירותים מקוונים מתקדמים. התוצאה: כ־90% מהעסקים בעיר מחזיקים כיום ברישיון עסק תקף –  נתון חסר תקדים בקנה מידה ארצי.

הרפורמה כוללת מסלולי רישוי מקוצרים, חידוש רישיונות מהיר, ביטול חובת תכניות עסק אדריכליות לעסקים מסוימים והעברת בעלות אוטומטית – צעדים שמאפשרים לבעלי העסקים להתמקד בניהול ולא בבירוקרטיה.

רשות אחת – לכל העסקים בעיר

כדי לרכז את כלל השירותים והמידע תחת קורת גג אחת, הקימה העירייה את הרשות לפיתוח ולקידום עסקים, הפועלת במסגרת מינהל קהילה, תרבות וספורט. הרשות מהווה כתובת אחת לעסקים בעיר ומציעה ליווי אישי, הכשרות מקצועיות, פתרון חסמים וחיזוק הקשר בין העסקים לקהילה.

מירי נתן, מנהלת הרשות, מסבירה: “המטרה שלנו היא לייצר חוויית לקוח אחרת מול העירייה – שבה העסק הוא הלקוח. יש לנו מנהלות ומנהלי קשרי עסקים שפועלים בשטח, נמצאים בקשר יומיומי עם בעלי העסקים, ומסייעים להם בהתנהלות מול העירייה ובקידום הצלחתם”.

מנהלות ומנהלי קשרי העסקים הם נקודת הקשר האישית של כל עסק בעיר. הם מתווכים בין בעלי העסקים לגורמים העירוניים, מסייעים בפתרון בעיות בזמן אמת, ומלווים את העסק לכל אורך הדרך.

חיבור בין עסקים, קהילה ומרחב עירוני

הרשות לפיתוח עסקים פועלת מתוך תפיסה כוללת של מרחב עירוני מזמין. בעירייה מאמינים כי המרחב הציבורי – מדרכות נוחות, רחובות פעילים ופסטיבלים עירוניים – הוא חלק בלתי נפרד מהצלחת העסקים המקומיים. “כשאנשים הולכים ברחוב, הם פוגשים את העיר, נחשפים לעסקים, עוצרים, קונים. זו חוויה עירונית שמחזקת את הכלכלה המקומית ומחברת בין קהילה לעסקים”, אומרת נתן.

בהתאם לכך, העירייה והרשות מקדמות פסטיבלים, ירידים ופעילויות תרבות ברחבי העיר, לעיתים בשיתוף בעלי העסקים עצמם – במטרה לעודד תנועה אנושית, לחשוף עסקים מקומיים ולחזק את תחושת הקהילה.

עיר של עסקים, קהילה ואנשים

תל אביב-יפו היא מוקד עסקי, חברתי ותרבותי מהמובילים בישראל. בעיר פועלים אלפי עסקים בתחומי מזון, מסחר, שירותים ותרבות.

רק בתחום המזון נמנים 1,894 בתי קפה ומסעדות, 623 מזנונים וקיוסקים, 54 גלידריות, 581 מכולות וסופרמרקטים, 202 חנויות ירקות ופירות ו-220 אטליזים וחנויות דגים – מספרים שממחישים את המרקם העירוני התוסס.

הרשות לפיתוח עסקים פועלת לחזק את האמון בין בעלי העסקים לעירייה, להעניק שירות אישי ונגיש, וליצור סביבה עסקית שמאפשרת לכל עסק להצליח. החזון פשוט: כל בעל עסק בעיר יידע שיש לו כתובת אחת, אדם שמכיר אותו ופועל בשבילו – קהילה עסקית אחת.

מחויבות עירונית עמוקה

עו”ד ליאור שפירא, ממלא מקום וסגן ראש העירייה ומחזיק תיק העסקים, מסכם:
“העסקים בעיר הם מנוע צמיחה כלכלי, חברתי ותרבותי. הם תורמים לעיצוב המרקם העירוני, ליצירת מקומות עבודה ולחיים העירוניים התוססים שמאפיינים את העיר.

“כעיר ללא הפסקה, תל אביב-יפו חיה ונושמת בזכות העסקים שבה – מהשוק המקומי ועד ההייטק, מהמסעדות ועד הסטודיו השכונתי. אנו רואים בבעלי העסקים שותפים לדרך ופועלים לחזק אותם באמצעות שירותים, כלים וליווי מקצועי, לרבות ייעול הליכי הרישוי, הקמת הרשות העירונית לקידום עסקים והשקעה במרחב ציבורי שמעודד מסחר מקומי”.

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *