לקראת כיפור: 5 שבילי אופניים חדשים בתל אביב וביפו
רגע לפני רכיבות יום כיפור, עיריית תל אביב-יפו מעדכנת על התקדמויות משמעותיות ברשת שבילי האופניים בעיר. הרשת הקיימת מונה כעת כ-188 ק”מ, בדרך ליעד של 250 ק”מ עד 2030 – ותוכננה לאפשר פוטנציאל של כ־260 אלף רכיבות ביום בתשתית מופרדת ובטוחה.
בארלוזורוב, המקטע בין דיזנגוף לבן יהודה נפתח לרכיבה ומתקדם כחוליה נוספת בציר שמחבר בין חוף שרתון לתחנת הרכבת סבידור. מדובר בשביל חד־סטרי כנגד תנועת הרכבים, כך שבמפלס הרחוב נוצר מענה דו-סטרי לרוכבים. במקביל מתבצעות עבודות חידוש צבע ותשתיות ניקוז במקטע בן יהודה–זלטופולסקי והחיבור לשביל הקיים ממערב לבן יהודה כבר פעיל.
ביהודה הימית, השביל ממשיך כעת את תוואי נמל יפו במעלה הרחוב עד כיכר מרגוזה. המשך ההארכה עד דרך בן צבי נמצא בתכנון לשנתיים הקרובות, וייצור ציר רציף ונוח בין הנמל למרכז העיר הדרומי.
בשדה דב, נפתח מחדש השביל המחבר בין רחוב לישנסקי לטיילת. זהו ציר חיוני במתחמי הפיתוח החדשים של שדה דב ובמסגרת תוואי אבן גבירול החדש, אשר צפוי להשתלב בעתיד גם עם הקו הירוק של הרכבת הקלה.
ברחוב העלייה החלו עבודות סלילה לשביל אופניים חדש שיימשכו כ־10 חודשים. בטווח המיידי יתחבר השביל לצירי שוקן ומטלון, ובהמשך ייסגר הפער צפונה ודרומה עם אלנבי ובגין ליצירת רצף רכיבה משמעותי במערב־דרום העיר.
במלך ג’ורג’, לאחר השלמת המקטע בין רש”י לבעלי המלאכה, החלו בימים אלו העבודות על הקטע בין רחוב רש”י לשדרות בן ציון. במסגרת הפרויקט יוגדל המרחב הציבורי בגן מאיר לכיוון הרחוב, והשקמים שבאי התנועה יהפכו לחלק מהמדרכה המורחבת. בשלב הבא תחל העבודה גם במקטע הצפוני של קינג ג’ורג’, מדיזנגוף עד מסריק, ליצירת ציר המשכי אל לב העיר ולתחבורה הציבורית העתידית.
תגובות