אופניים חשמליים. צילום: עמותת אור ירוק
אופניים חשמליים. צילום: עמותת אור ירוק

הסוף להשתוללות בכבישי תל אביב?

הכנסת אישרה את הצו להרחבת סמכויות הפקחים באשר לאכיפה כלפי רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים ברחובות הערים
מערכת תל אביב אונליין | 21.06.2022

בשנים האחרונות רחובות תל אביב התמלאו באופניים וקורקינטים חשמליים, דבר שהוביל לכמות גדולה של תאונות במעורבות כלי תחבורה דו-גלגליים חשמליים, לרוב על ידי בני נוער.

מרבית תושבי העיר לא היו מרוצים מאופן האכיפה של עבירות אותם מבצעי רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים, אולם שינוי חקיקה אמור לשים סוף לתופעה.

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה אתמול את הצו להרחבת סמכויות הפקחים העירוניים, שמטרתו להרחיב את סמכויות האכיפה כלפי משתמשי כלי רכב דו-גלגליים, בדגש על כלים חשמליים. הרחבת הצו היא פרי עבודה משותפת של משרד התחבורה והמשרד לביטחון הפנים.

בעקבות הרחבת הצו, יוסמכו הפקחים העירוניים לאכוף את העבירות הבאות: אי חבישת קסדה, איסור על רכיבה בכלים חשמליים מתחת לגיל 16 או ללא אישור הכשרה (אישור הנדרש למי שאין רישיון נהיגה), איסור הרכבה, איסור שימוש באוזניות או מכשיר נייד בעת רכיבה על מדרכות שבילי אופניים, שבילי הולכי רגל ומעברי חצייה.

לפקחים תינתן גם סמכות לאכוף עבירת אי ציות של רוכבי אופניים עם מנוע עזר ורוכבי קורקינט חשמלי לתמרור המסמן רכיבה בניגוד לכיוון המסומן בחץ, בעת רכיבה בשביל אופניים.

בנוסף, סמכויות הפקחים הורחבו כך שיוכלו לבצע אכיפה כנגד רוכבי אופנועים בכל שביל המסומן כמיועד להולכי רגל ובמעברי חצייה, ולא רק במדרכות או אף בנתיב המסומן כמיועד לאופניים כפי שהם מוסמכים כיום.

שרת התחבורה מרב מיכאלי ציינה: "זהו צעד חשוב שנועד להבטיח את בטיחות ושלום כלל משתמשי הדרך ולצמצם משמעותית את תאונות הדרכים. כלי התחבורה האלה הם אלטרנטיבה יעילה וזולה לרכב הפרטי, מסייעים בהפחתת הגודש בכבישים, מאפשרים קישוריות גבוהה יותר בין אמצעי התחבורה השונים והם נוחים וזמינים. אך יחד עם זאת, כדי שנוכל לשמור על חיי כל משתמשי הדרך, יש צורך ביצירת כלי אכיפה אפקטיביים".

השר לביטחון פנים עמר בר-לב הוסיף: "התאונות בהן מעורבים רכבים חשמליים דו-גלגליים הפכו להיות נגע המוביל לנפגעים, וזה מצב שאסור לנו להשלים איתו. המחויבות שלנו היא להיאבק במי שמרשים לעצמם לפרוע חוק ולסכן את הסביבה. הכלים החשמליים הדו-גלגליים עלולים להיות קטלניים אם לא משתמשים בהם כראוי".

קטגוריות: תחבורה ותשתיות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

שהפקחים יאכפו גם "חניה" של הקורקינטים השיתופיים.

שיתנו דוחות לחברות הקורקינטים ושהן יחייבו את הלקוח.

כמו שעובר עברה ברכב שכור, חברת ההשכרה מעבירה ללקוח.

כיום הקורקינטים נעמדים במקומות מפריעים, במרכז המדרכה, באלכסון, ובכלל לפעמים

ממש נראה שהעמידו אותם באופן בחוסר התחשבות בוטה.