רמת אביב ג’: בוטלה התוכנית לשדרוג והרחבת מרכז שוסטר ורחוב אחימאיר
ועדת המשנה לתכנון ולבנייה תל אביב-יפו החליטה, ב-15 באפריל 2026, לבטל בפועל את החלטתה הקודמת משנת 2018, אשר אישרה בזמנו את תוכנית העיצוב האדריכלי להוספת קומה מסחרית למרכז שוסטר בשכונת רמת אביב ג’.
העסקאות, המחירים והזדמנויות הנדל״ן – הצטרפו לקבוצת הוואטצאפ של תל אביב אונליין – לחצו כאן.
הצטרפו כעת לקבוצת הוואצאפ שלנו להשקעות נדל”ן בחו”ל – לחצו כאן.
ההחלטה החדשה קובעת כי התוכנית שקידמה היזמית, חברת נווה שוסטר, אינה ישימה, מאחר שלא נותרו במגרש זכויות בנייה בלתי מנוצלות.
המצב בשטח כיום
המתחם שבו עוסקת התוכנית ממוקם בשכונת רמת אביב ג’, בין רחוב אבא אחימאיר מדרום, ללבין רחוב אליהו חכים ממערב, וגודלו 12 דונם.
כיום כולל מרכז הקניות 2 קומות, כאשר מתחת לפני הקרקע מותר לבנות על 80% מהשטח ומעל לקרקע 40%, ואכן השטחים הבנויים כיום כוללים 6,289 מ”ר בתת הקרקע, 3,896 מ”ר שטחים עיקריים מעל הקרקע ו-1,750 מ”ר של מעברים מקורים ושטחי שירות.
התוכנית שבוטלה
התוכנית שהייתה על הפרק ביקשה לשנות את המצב הזה באופן משמעותי. היא כללה תוספת של קומה מסחרית מעל המרכז המסחרי הקיים, במסגרת זכויות הבנייה התקפות.
בנוסף הוצעו הרחבה ושינויים פנימיים במרתף הקיים, כדי לתת מענה לחניה, לנגישות לבאי המרכז המסחרי ולתפעולו, והכשרת המקלט הקיים לצורך מיגון השטחים המסחריים הקיימים והחדשים.
כמו כן תוכנן לעשות שימוש בגג כאזור נלווה לשטחים המסחריים, כולל בתי גידול לצמחייה ואזורי ישיבה.
מרכיבים נוספים בתוכנית היו הוספת מעליות וגרמי מדרגות לחיבור בין המפלס הקיים לבין המפלס החדש; פיתוח כיכר שתחובר בצורה מונגשת למפלס הרחוב ולסביבה; פיתוח של רחוב אחימאיר, לרבות הרחבת המדרכה, שימור שדרת העצים, יצירת נתיב אופניים ושינוי שיטת החניה מאלכסונית למקבילה; ושיפוץ חזיתות המבנה הקיים, כך שיתאימו לתוספת הבנייה המוצעת.
דובר על תוספת בנייה של קומה מסחרית בהיקף של כ-4,800 מ”ר, לפי אותם קווי בניין שקיימים כיום, בתכסית של 40%, במסגרת הזכויות התקפות. בתת הקרקע הוצעה תוספת בנייה של 1,450 מ”ר – מעבר ל-6,289 מ”ר הקיימים, ובסך הכול 7,739 מ”ר, שהם 64%.
האישור בשנת 2018
ב-20 ביוני 2018, דנה ועדת המשנה לתכנון ולבנייה ת”א יפו בתוכנית, והחליטה לאשר את תוכנית העיצוב האדריכלי.
כשמונה שנים מאוחר יותר, במחצית אפריל 2026, התכנסה שוב הוועדה, והפעם קבעה שהחלטתה משנת 2018 אינה ישימה.
בישיבה מיום 15/04/2026 הוחלט: “מאחר ולא נותרו זכויות בניה לא-מנוצלות במגרש, החלטת הוועדה המקומית מיום 20.6.2018, שאישרה את תוכנית העיצוב, אינה ישימה”.
ההסבר להחלטת הביטול: לאחר אישור תוכנית העיצוב ב-20 ביוני 2018 פנתה חברת נווה שוסטר לוועדה המחוזית ת”א וביקשה לקדם את אישור התוכנית, ואולם הוועדה המחוזית לא אישרה אותה, בין הייתר בשל שאלות שהעלו גורמי המקצוע בלשכת התכנון המחוזית בקשר לשטחי הבנייה שנותרו במתחם, ועל רקע טענות שהציגו תושבים בשכונה שהתנגדו לתוכנית.
כתוצאה מכך – תוכנית העיצוב נזנחה.

חניון “אחוזת החוף” ברחוב אחימאיר. צילום: ת”א אונליין
הצטרפו לקבוצות הווצאפ של תל אביב אונליין:
קבוצת תל אביב יפו כללית – לחצו כאן.
קבוצת הנדל”ן – לחצו כאן.
קבוצת צפון ת”א – לחצו כאן.
קבוצת מרכז ת”א – לחצו כאן.
קבוצת דרום ת”א – לחצו כאן.
קבוצת מזרח ת”א – לחצו כאן.
קבוצת יפו – לחצו כאן.
קבוצת TLZ מי ומי – לחצו כאן.
קבוצת החוויה הקולינארית – לחצו כאן
לדף הפייסבוק של “תל אביב אונליין” – לחצו כאן.
לעמוד האינסטגרם של “תל אביב אונליין” – לחצו כאן.
לערוץ הטלגרם של “תל אביב אונליין – לחצו כאן.


חבל מאוד.
לפחות היו צריכים לשפץ את מרכז שוסטר בלי להוסיף עוד קומה. המרכז זקוק לשיפוץ מידי