מונית ברחוב אלנבי, תל אביב. צילום אביה בן דוד
רחוב אלנבי, תל אביב. צילום אביה בן דוד

"מתנגדים להפוך את השכונה לעורק הראשי של התחבורה הציבורית בעיר"

תושבים בתל אביב ערכו כנס חירום בשל כוונת העירייה להסיט את תנועת האוטובוסים מרחוב אלנבי שעומד להיסגר לצורך עבודות על קו הסגול של הרכבת הקלה, לאזור לב העיר בו הם מתגוררים
רותי בוסידן | 02.08.2022

אתמול (שני, 1.8) קיימו תושבים כינוס חירום בגן קריית ספר בנושא הסטת האוטובוסים מאלנבי לאזור לב העיר.

גן קריית ספר הוא גן ציבורי בשטח כ-12 דונם בלב תל אביב, והוא חלק מ"מתחם קריית ספר", שטח של כ-20 דונם התחום בין הרחובות יהודה הלוי, עמרם גאון, סעדיה גאון, וילסון ולינקולן. כינויו בא לו מרחוב קריית ספר הסמוך.

הכינוס הוגדר בתור המאבק נגד "המחדל התחבורתי- סביבתי הגדול שיחול בלב העיר" – העתקת התחבורה מרחוב אלנבי המסחרי לשכונת מגורים.

"אנו מתנגדים לתכנית של עיריית תל אביב להסיט את האוטובוסים מאלנבי לרחובות יהודה הלוי, חשמונאים, שדרות רוטשילד ושדרות בן ציון, ולהפוך את השכונה לעורק הראשי של התחבורה הציבורית בעיר החל מנובמבר 2022, ובאופן קבוע", נאמר בכינוס.

הם הוסיפו: "זו תכנית רעה שיש לעצור. היא תביא לזיהום אוויר ומפגע רעש גבוה שמחקרים מראים את נזקיהם מתינוק ועד מבוגר. השינוי הצפוי יוביל לכאוס תחבורתי, יספק מענה גרוע למשתמשי התחבורה הציבורית ויסכן את הולכי הרגל. המדרכות שגם כיום צרות מלהכיל את הולכי הרגל ורוכבי הדו גלגלי עליהן, לא יוכלו לשאת את התוספת. הרחוב יהפוך בלתי נסבל. אסור להקים מדרחוב באלנבי בכל מחיר. לא במחיר הרס רחובות המגורים של לב העיר ולא על חשבון הבריאות שלנו. המפגע שיש באלנבי צריך פיתרון בצירים ראשיים ולא ניוד. יש צורך בתכנון תחבורתי חדש כולל לתל אביב".

התושבים מתייחסים לסגירתו הצפויה של רחוב אלנבי. כפי שדווח ב"תל אביב אונליין", החל מחודש ספטמבר רחוב אלנבי ייסגר לתנועה לטובת עבודות על הקו הסגול של הרכבת הקלה. ברחוב עוברים מדי שעה כ-180 אוטובוסים ויש בו נתיב העדפה לתחבורה ציבורית כשמרבית האוטובוסים ממשיכים לרחוב קינג ג'ורג' ועד לאבן גבירול. על הציר הזה מתנקזים אוטובוסים מכל קצוות גוש דן – מבת ים ומפתח תקווה ועד לשרון וחסימה שלו צפויה ליצור שיבושי תנועה בכל האזור. מעבר האוטובוסים מאלנבי, ציר רחב שמוקדש לתחבורה ציבורית, לרחובות קטנים יותר עלול ליצור צווארי בקבוק ולהשפיע על איכות החיים של תושבי הרחובות הסמוכים. על פי התוכנית, גם לאחר סיום העבודות, האוטובוסים והרכבים לא יחזרו לאלנבי, ויעבור בו קו הרכבת הקלה בלבד.

התושבים אף פתחו בגיוס כספים למימון ההליך המשפטי. בנוסף הם מתכננים גם לצאת למחאה מאורגנת.

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בהצלחה לתושבי/ות לב העיר! גם כיום יש כל הזמן פקקי תחבורה כבדים ותאונות קשות בגלל תכנון לא נכון לאופי השכונה, בה רחובות צרים חד-סיטריים ועם חניות משני הצדדים, יש לעצור את הדבר הזה שאם יוגשם יהיה בעיה לדורות. הרי הרכבת הקלה לא תפתור את הפרקים, גם כאן במאמר זה נכתב, אז למה למרר לנו את החי, ליד הרכבת, זה גם הכי הגיוני למי שצריך'ה לעבור מהרכבת לאוטובוס ולהיפך.ים ? בבקשה להשאיר את קוי האוטובוס באלנבי