ניל וקארין
ניל וקארין. צילום: רונה בר ואופק אבשלום.

התאומות שמציירות בארבע ידיים

יצירותיהן של האחיות ניל וקארין מוצגות עכשיו בתערוכה מסקרנת בגלריה פריסקופ בתל אביב
רותי בוסידן | 26.07.2022

אירוע אמנות יוצא דופן – "כישופים" בחמישי הקרוב בגלריה פריסקופ. התאומות ניל וקארין רומנו הן אושיות תל אביביות המציירות בארבע ידיים. אין לדעת מתי מתחילה קארין ומתי ממשיכה ניל. הן שתיים שהם אחת ואחת שהם שתיים. הן מתעסקות במורכבויות של נפש האדם והרגשות האנושיים והן מתקשרות ברגישויות האלו באמצעות מוטיבים כמו כאוס, ריטואליות וניהיליזם. הן מסבירות כי רעיונות אלו נובעים מתקופה ארוכה של דיכאון, וכן, של בידוד מהחברה.

במילותיהן, הן מסבירות כי "בהיותנו מופנמות מטבענו, מצאנו באמנות דרך להעביר מסרים מאיתנו אל העולם".

התערוכה תיפתח בחמישי הקרוב (28.7) בשעה 20:00 גלריה פריסקופ, בן יהודה 176 תל אביב אוצרת: שרי פארן.

ציור של ניל וקארן

ציור של ניל וקארין. צילום: יח"צ

קסם כישופי עובר בוורידים של התאומות הזהות ניל וקארין המציירות בהרמוניה ובסימביוזה. כגוף אחד ומוח אחד הן מפיקות סדרות של ציורים גדולי ממדים, מוצפים בדימויים מומצאים המושטחים בצבעים דשנים וחומריים, לצד סדרות ציורים קטנים, אקספרסיביים, ספונטניים,  הטובלות בטכניקות צבעוניות מגוונות, משולבות בשריטות, חריטות והדבקות. בנוסף, הן יוצרות סדרות בשחור לבן, במדגמים עשירים בנוסח ארט נובו, מיניאטוריות פרסיות וערבסקות מוסלמיות.

העבודות הגרפיות האלה מתוכננות עד הפרט האחרון על ידן, מושפעות מתתי תרבויות: אמנות אאוטסיידרית, נאיבית ופולקלוריסטית. הן מביימות סצנות דרמטיות המזכירות סרטים של הקולנוע האקספרסיוניסטי האפל של רומן פולנסקי, קישלובסקי, חודרובסקי, ספרות דקדנטית, סיפורי מתח של אלן אדגר פו, סימבוליזם בנוסח אודיליון רדון, אקספרסיוניזם גרמני וצפון אירופאי, גותיקה ואמנים כמו הירונימוס בוש עם ציורי הגהינום שלו, והקפריצ'וס של גויה.

הרשת הסבוכה הזאת של אינוונטר תרבותי, מעורבבת עם דימויים של חיות היברידיות, דמוניות, אביזרים יומיומיים שהוצאו מהקשרם ובפרטים ארכיטקטוניים מתקופות שונות המשמשות רקע למחול אורגזמי, מלא תשוקה מינית ואקסטזה. במרכז העבודות, נשים יפות בעלות כוח על אנושי,  משוכפלות בדמותן המתפרקת ומשתכפלת שוב במראות מצוירות בצידי העבודות.

ציור של ניל וקארין. צילום: יח"צ

ציור של ניל וקארין. צילום: יח"צ

פסטיבל נוסח פליני, המשתקף כקלידוסקופ אינסופי מקרין את הפנים הסוער שלהן על גבי המצעים המצוירים. הן מתארות בדיוק ריאליסטי סצנות חלומיות בלתי אפשריות של ארץ זרה לא נודעת, הנפרסת לפנינו כחבילת קלפים בעלת סימנים אזוטריים מעולם האסטרולוגיה והמיסטיקה.

ריבוי פרספקטיבות, לעיתים משובשות, בצירוף דימויים מעולם הצומח והחי מקבלים אינטרפרטציה רגשית, ייחודית ומוקצנת. הצופה נע בין תחושת משיכה ודחייה כאחד אך אינו יכול להישאר אדיש אל מול העושר הצבעוני והדימויים מלאי סמלים איקונוגרפיים ואניגמטיים.

הן מתייחסות לתערוכה בחרדת קודש, הן עובדות ללא לאות במשך שעות רבות ביום, באקסטזה פולחנית טקסית.

קטגוריות: תרבות ופנאי

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.