כרזת הקרנת הסרט "איראן 3"
כרזת הקרנת הסרט "איראן 3"

איראן זה כאן?

מחלוקת סביב הקרנת הסרט "איראן 3" במרכז הקהילתי בנווה עופר, זאת לאחר שבפרסומים אודות הקרנת הסרט באתר העירייה מפורסם, כי ההקרנה היא לנשים ונערות בלבד
רותי בוסידן | 18.07.2022

ביום רביעי (20.7) צפויה להתקיים הקרנת הסרט "איראן 3" במרכז הקהילתי בנווה עופר. בפרסומים אודות הקרנת הסרט באתר העירייה מפורסם כי ההקרנה היא לנשים ונערות בלבד.

בתגובה על כך אמר סגן ראש העיר ראובן לדיאנסקי כי: "אסור שיתקיימו אירועים מופרדים במרחב הציבורי או במוסדות העירוניים בתל אביב-יפו".

לדברי לדיאנסקי: "מדובר באירוע שמתקיים במתקן עירוני, במרכז קהילתי שכונתי ואין שום הצדקה לקיים אירוע כזה של הקרנת סרט באולם כשהכניסה אליו מותרת רק לנשים ולנערות בלבד והגברים מודרים מהאירוע הנ"ל. באולם יכולים וצריכים לשבת כולם באותה העת ללא הבדל מגדרי".

והוא מוסיף: "אנחנו עירייה שדוגלת בערכים ליברליים ושיוויוניים ומתגאים ובצדק בכך שאיננו מאפשרים הפרדה מגדרית באירועים במרחב הציבורי, ואף קיים נוהל עירוני מקיף בעניין, אסור שיתקיימו אירועים מופרדים במתקנינו".

בתגובה לפניית "הארץ" בנושא מסרה אתמול העירייה כי: "תושבות השכונה היו אלו שביקשו את הגבלת האירוע לנשים בלבד, וכי ישנה גם חשיבות למספר האירועים הנערכים בהפרדה, מתוך כלל האירועים. מיותר לציין כי בעיר נערכים אירועים בהפרדה לעיתים נדירות, ורק במקרים העומדים בקריטריונים של חוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה".

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *