פקחים של עיריית תל אביב. צילום: עיריית תל אביב
פקחים של עיריית תל אביב. צילום: עיריית תל אביב

עצומה לביטול מידי של היטל השמירה בתל אביב

לטענת מארגני העצומה, היטל השמירה עולה לתושבים ולעסקים 51 מיליון שקל בשנה, בשעה שערים אחרות ביטלו את ההיטל הזה לפני זמן רב
רותי בוסידן | 05.09.2022

"עיריית תל-אביב צאי לנו מהכיס" – כך דורשת עצומת תושבים שקוראת לביטול מידי של היטל השמירה המוטל על התושבים שעולה לטענת מארגני העצומה לתושבים ולעסקים 51 מיליון שקל בשנה בשעה שערים אחרות ביטלו את ההיטל הזה לפני זמן רב.

"התל אביבים מפסיקים להיות פראיירים", נכתב בעצומה, "חתמו עכשיו על העצומה ועיזרו לנו לבטל את ההיטל ההזוי הזה. בזמן שעיריות אחרות (הרצליה, ירושלים, חיפה ועוד..) מספקות תגבור אבטחה ללא היטלים – עיריית ת"א בוחרת להשאיר את הנטל על תושבי העיר. עיריית ת"א העשירה לא צריכה תקציבים נוספים. היא לוקחת מאתנו מספיק. זו עובדה: אפשר לספק תגבור אבטחה בלי לחייב את התושבים באגרות והיטלים נוספים מעבר לארנונה".

תמיר ברלקו במחאה נגד יוקר המחייה בהבימה

תמיר ברלקו במחאה נגד יוקר המחייה בהבימה. צילום פרטי

תמיר ברלקו יו"ר תנועת "תל-אביב יקרה לי" ויוזם העצומה אמר ל"תל אביב אונליין": "היטל השמירה הוא היטל שמשרד הפנים הגדיר כהיטל אופציונלי – עיריות יכולות לבחור להטיל אותו או שלא על התושבים. ההיטל אושר לאחר האירועים הבטחוניים בשנת 2002, ומאז עיריית ת"א שזיהתה אפשרות לקחת כסף נוסף מציבור התושבים פשוט ממשיכה לגבות אותו שוב ושוב, ואנחנו הציבור ממשיכים לשלם ולשלם ולשלם. יש לבטל את היטל השמירה גם לעסקים כי העלויות של העסקים מתגלגלות למחירי המוצרים ומשם לכיסו של התושב".

תגובת עיריית תל אביב-יפו: "עיריית תל-אביב-יפו מפעילה סיירת עירונית לביטחון שתפקידה לשמור על ביטחונם של מעל מיליון וחצי תושבי העיר, המבקרים, הנופשים ובעלי העסקים השוהים בעיר מידי יום. הסיירת פועלת גם למניעת אלימות וונדליזם. בסיירת 230 פקחים ו- 50 שוטרים אשר מקיימים סיורי שטח ממונעים ורגליים ברחבי העיר במשך כל שעות היממה, בעזרת 30 ניידות ו-15 אופנועים. כל רשות מקומית המפעילה מערך שיטור עירוני נרחב שכזה גובה היטל שמירה. נציין כי גובה תעריך היטל השמירה שנגבה בתל אביב-יפו נמוך מהמקסימום שקובעות תקנות החוק".

 

 

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

איפה חותמים על המהלך החכם גובים כסף ואין שום שמירה