אוטו תל. תל אביב. צילום: י.ש.צ
אוטו תל. תל אביב. צילום: י.ש.צ

בית המשפט ביטל קנס לבעל תו נכה שחנה בחניית אוטותל

בית המשפט לעניינים מקומיים הורה לבטל קנס שקיבל בעל תו נכה לאחר שחנה בחנייה המיועדת לרכבי אוטותל. השופטת: ״עדיפה האפשרות שמתשמש האוטותל יתור אחר חנייה, גם אם היא רחוקה מיעדו״
איתי בכר | 02.12.2021

בית המשפט לעניינים מקומיים ביטל אתמול (רביעי, 1.12.21) קנס כספי שקביל דניאל קנטור, בעל תו נכה, לאחר שחנה בחנייה לרכבי אוטותל. הידיעה פורסמה לראשונה באתר ynet.

קנטור העיד כי חנה בחנייה המיעודת לרכבי אוטותל סמוך לבית החולים איכילוב מכיוון שכל חניות הנכים ברחובות ובחניונים באזור היו תפוסות. עוד ציין קנטור כי חוק הנכים אינו מחריג את החנייה בחניות אוטותל. השופטת מירי הרט-ריץ קיבלה את עמדתו של קנטור והורתה על ביטול הקנס. השופטת ציינה כי ״באיזון בין זכות הנכה להחנות את רכבו גם במקום שאין החנייה מותרת בו ברגיל לבין זכותו של מי שעושה שימוש באוטותל אשר מקומו נתפס על ידי רכב בעל תג נכה – זכותו של הנכה גוברת״. עוד הוסיפה השופטת כי ״עדיפה בעיניי האפשרות שפלוני העושה שימוש באוטותל יתור אחר חנייה חוקית, אף אם רחוקה היא מיעדו, לבין האפשרות שתימנע מנכה האפשרות להגיע ליעדו באמצעות רכבו וזאת בשל מוגבלותו״.

לאחר ביטול הקנס אמר קנטור: ״פניתי לעירייה והבאתי להם מסמכים רפואיים. לאחר שלא זכיתי לתשובה, התקשרתי לעירייה ונאמר לי שאם אתעקש – בסוף הם יתישו אותי. כשראיתי שזו התשובה וקיבלתי סירוב פורמלי לבטל את הדו"ח, ניהלתי את ההגנה בעצמי. ללא שום ייעוץ משפטי, עשיתי את זה ללא עזרה. אני לא עו"ד אלא מתמטיקאי, ואני מניח שהצלחתי לשכנע את השופטת היטב״.

כזכור, אוטותל הוא שירות להשכרת רכבים שיתופיים שמפעילה עיריית תל אביב יפו בשותפות עם חברת ״קאר טו גו״ מאז שנת 2017. כחלק מהשירות, הקצתה העירייה כ-500 חניות בלעדיות לרכבי אוטותל ברחבי העיר, והחנייה בהם אסורה לאף רכב אחר. עם זאת, רכבי אוטותל יכולים לחנות בכל חנייה בעיר – גם אם היא אינה בלעדית לרכבי אוטותל.

מעיריית תל אביב יפו נמסר בתגובה: ״נגישות ציבור הנכים עומדת בראש מעייננו ולכן העירייה הקצתה אלפי חניות לטובת נכים בעיר, ולצד זה כ-500 מקומות חניה המיועדים לעידוד שימוש ברכב שיתופי. פסק הדין ניתן היום ואנו נלמד אותו״.

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אני מתביישת שזו העירייה שלי. אטימות וגבהות לב ובשביל מה? לדרוס את הנגישות של הנכים בשביל הפXקינג אוטותל הארור הזה?