דיוקן של עפרה חזה על מבנה בית הספר. צילום: באדיבות עיריית תל אביב-יפו
דיוקן של עפרה חזה על מבנה בית הספר. צילום: באדיבות עיריית תל אביב-יפו

תכירו: בית הספר ע"ש עפרה חזה בתל אביב

העירייה החליטה כי בית הספר "ליבנה" בדרום העיר יקרא על שמה של הזמרת המיתולוגית, בשל מיקומו בסמוך לרחובות ילדותה בשכונת התקווה בה גדלה
מערכת תל אביב אונליין | 14.11.2022

אתמול (ראשון, 13.11) נערך טקס לקריאת בית הספר "ליבנה" בדרום העיר ע"ש הזמרת עפרה חזה ז"ל.

האירוע נערך במעמד ראש עיריית תל-אביב-יפו רון חולדאי, המשנה לראש עיריית תל אביב-יפו גל שרעבי-דמאיו, הממונה על תיק החינוך היסודי והחינוך המיוחד אופירה יוחנן וולק, נציגות המשפחה אורית ודורין כהן, ויו"ר הנהגת הורים ורדית לוי.

קריאת בית הספר על שם עפרה חזה, שהלכה לעולמה בשנת 2000, ניתן בעקבות הסמיכות של בית הספר לרחובות ילדותה בשכונת התקווה בה גדלה.

חזה הייתה זמרת, פורצת דרך שחקנית קולנוע ויוצרת. היא נבחרה לזמרת הייצוגית של ישראל בעולם בזכות היותה חלוצת מוזיקת עולם בין לאומית והאמנית הישראלית הראשונה שהייתה מועמדת לפרס גראמי.

היא הקליטה 17 אלבומי אולפן ובהם שירים כמו "חי", "תפילה" ו-"לאורך היום, שהפכו לפסקול חייהם של רבים. בית הספר פועל להנצחתה וללמידה אודות חזה ז"ל בשיעורי החינוך המתקיימים במקום וצלצול בית הספר הינו אחד משיריה של הזמרת המנוחה.

הטקס המרגש. צילום: כפיר סיון

הטקס המרגש בנוכחות בני משפחתה של עפרה חזה. צילום: כפיר סיון

בנוסף, כמחווה לחזה ובעבודה שיתופית של כ-300 תלמידים ותלמידות בית הספר, נוצר פורטרט של הזמרת המורכב מחלקי צילום וחוברו מחדש ליצירה אחת אשר גודלה שבעה מטרים. תהליך היצירה נעשה בסדנאות שיתופיות והיווה מפגש מחבר ומקרב לתלמידים. את הפרויקט יצר והנחה האמן עדי יקותיאלי בשיתוף העמותה לאמנות בקהילה ביוזמת מנהל קהילה עיריית תל אביב-יפו ובתמיכה ושיתוף של מנהלת בית הספר רחלי פרידמן וכל צוות המורים. היצירה תוצב על גבי הקיר החיצוני של בית הספר.

בית הספר הוקם לפני כ-4 שנים ומונה 271 תלמידים. הוא מכיל 13 כיתות, כאשר מתוכן 3 הינן כיתות חינוך מיוחד. בבית הספר פועלת תכנית ייחודית "תרבויות עולם" בה מדי חודש נחשפים התלמידים לאחת מתרבויות תלמידי בית הספר ולומדים אודותיה. בסוף כל חודש מתקיים יום שיא בשיתוף הורי התלמידים, כאשר הם זוכים להציג ולהתגאות בתרבות שלהם, ולהכיר תרבויות חדשות של חבריהם לכיתה.

מבנה בית הספר. צילום: באדיבות עיריית תל אביב-יפו

מבנה בית הספר. צילום: באדיבות עיריית תל אביב-יפו

ראש העירייה חולדאי אמר בטקס: "עופרה חזה הצליחה בחייה להוכיח לנו שמהפכות חברתיות יכולות לצמוח מסיפור חיים של אישה אחת; נחושה ופורצת דרך עם כשרון אדיר".

גל שרעבי-דמאיו, המשנה לראש עיריית תל אביב-יפו, הוסיף: "עפרה חזה נולדה בשכונת התקווה ובחייה הפכה לסמל עבור מדינה שלמה. סמל של שבירת סטיגמות, סמל של שבירת תקרות זכוכית. חזה נחשבת לאחת מנשות התרבות החשובות בישראל אשר תרמה נדבך מרכזי לתרבות הישראלית".

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *