מגדלי עזריאלי, תחנת רכבת השלום ונתיבי איילון. צילום: תל אביב אונליין
מגדלי עזריאלי, תחנת רכבת השלום ונתיבי איילון. צילום: תל אביב אונליין

בונים ירוק בתל אביב

אושרה המדיניות לבנייה ירוקה בוועדת המשנה לתכנון ובנייה של עיריית תל אביב-יפו
רותי בוסידן | 17.03.2022

השבוע אושרה בוועדת המשנה לתכנון ובנייה מדיניות מתקדמת לבנייה ירוקה – בנייה בת קיימא בתל אביב. ראובן לדיאנסקי סגן ראש העיר הממונה על תחום איכות הסביבה וקיימות אמר: "אני סבור שמדובר בצעד פורץ דרך. בשנים האחרונות התגברה מאוד המודעות לנושא בנייה ירוקה בישראל, התקן לבנייה ירוקה מתעדכן, קיימים יועצי בנייה ירוקה ותקנות בנייה ירוקה הפכו גם לתקן מחייב. חשוב ביותר להטמיע עקרונות של יעילות אנרגטית וייצור אנרגיה, של אפשרויות חלחול מי נגר וחיסכון במים, של עצים וצמחייה במגרשים, של בנייה בחומרים ידידותיים לסביבה ועוד. מדובר בנושא שמהווה נדבך משמעותי ביכולת שלנו להתמודד באמת עם משבר האקלים ולממש את התכנית העירונית שלנו בנושא".

ראובן לדיאנסקי סגן ראש עיריית תל אביב-יפו וממונה על תחום איכות הסביבה

ראובן לדיאנסקי סגן ראש עיריית תל אביב-יפו וממונה על תחום איכות הסביבה. צילום: פרטי

לדבריו, ישנן בשורות משמעותיות במדיניות כמו: "קביעת רמת leed platinum לפי התקן האמריקאי לבנייה ירוקה (4-5 כוכבים לפי התקן הישראלי 5281) למגדלים בני 40 קומות ומעלה, רמת 3 כוכבי בנייה ירוקה לפי התקן הישראלי 5281 לבנייני רב קומות שמעל 16 קומות ולמשרדים ומלונאות שמעל 10,000 מ"ר. בניינים מעל 16 קומות העלינו את מספר הכוכבים לגבי בניינים עד 15, למשרדים עד 10,000 מ"ר מסחר מעל 1,000 מ"ר ותיירות עד 10,000 מ"ר לשני כוכבים  (מכוכב 1 בעבר)".

עוד מוסיף לדיאנסקי: "גם בכל הקשור למבני ציבור ישנה התקדמות מסוימת מ-1 כוכב ל-2 כוכבי בנייה ירוקה אך בעיניי זה לא מספיק. סוכם על פי הצעתי כי בחודשים הקרובים תיעשה עבודה מקצועית בנושא במטרה לבחון תקן 3 כוכבים למבני ציבור.  העבודה בנושא תיעשה בחודשים הקרובים ואני אלווה את הנושא מקרוב. אני מבקש להודות לד"ר בועז קידר מנהל תכנון בר קיימא בעיריית ת"א ולד"ר קרן מיטרני על העבודה המקצועית והחשובה שלהם וכן ליואב דוד אדריכל העיר ולאודי כרמלי מהנדס העיר על התמיכה המקצועית".

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *