רוכב קורקינט בשדרות קק״ל. צילום: איתי בכר
רוכב קורקינט בשדרות קק״ל. צילום: איתי בכר

דווקא בשדרות קק״ל אין שביל אופניים והרוכבים בסכנת חיים

דווקא בקטע המרכזי הסואן של שדרות קק"ל - בין רחוב בני אפריים למחלף קק״ל, וגם בגשר שמעל האיילון - לא קיימים שבילי אופניים. רוכבי האופניים בצפון תל אביב, רבים מהם בני נוער וסטודנטים באוניברסיטה, נאלצים לדווש בשדה מוקשים. שמישהו יתעורר מהר!
איתי בכר | 02.11.2021

סטודנטים שרוכבים על אופניים לאוניברסיטה, בני נוער שרוכבים לחוגים, צעירים שרוכבים לעבודה ומשפחות שרוכבות לקניון או לחוף היום – כולם נדרשים לדווש דרך שדרות קק״ל ולסכן את חייהם. המדרכה ברחוב צרה מאוד, ורכיבה על המדרכה יכולה לסכן את הולכי הרגל, מלבד העובדה שהיא לא חוקית. מצד שני, הרחוב מהווה גישה לנתיבי איילון וקיימת בו תנועת מכוניות סואנת ומהירה, כך שגם רכיבה על הכביש יכולה לסכן את חיי הרוכבים. 

הגישה מצפון-מזרח העיר (תל ברוך, צהלה, נאות אפקה, נווה שרת, הדר יוסף, מעוז אביב, שיכון דן רמת החייל ועוד) לצפון-מערב העיר (רמת אביב, כוכב הצפון, שיכון ל', הגוש הגדול, רמת אביב ג', נווה אביבים ועוד) מתבצעת רק דרך שדרות קק״ל שחוצות את נתיבי איילון. ואכן נסללו שבילי אופניים בחלקו המערבי של שדרות קק״ל עד מחלף קק״ל, וברחוב שלונסקי שמהווה את המשכן של שדרות קק״ל בצפון-מזרח העיר. אבל דווקא בקטע המרכזי של הרחוב – בין רחוב בני אפריים למחלף קק״ל, וגם בגשר שמעל האיילון – לא קיימים שבילי אופניים.

מדרכה צרה בשדרות קק״ל. צילום: איתי בכר

מדרכה צרה בשדרות קק״ל. צילום: איתי בכר

דקל פלג (21), תושב מעוז אביב, מספר בראיון לתל אביב אונליין: ״חזרתי הביתה מהעבודה. רכבתי על שדרות קק״ל מנווה אביבים לכיוון שלונסקי על קורקינט שיתופי. מאחר והתנועה בכביש הייתה מהירה ומפחידה נסעתי על המדרכה, כי לא היה שביל אופניים. מיד ניידת של הפיקוח העירוני עצרה לידי ונתנה לי דו״ח. מה הם מצפים, שארכב על כביש שנוסעים בו במהירות 70 קמ״ש?״.

המקרה של דקל הוא לא המקרה היחידי: אילי רווה, בן 18 מרמת החייל, רוכב מדי יום לאימוני כדורמים באוניבסרטית תל אביב. ״במשך זמן רב חסכתי לאופניים חשמליים בשביל לרכוב לאוניברסיטה אליה אני מגיע כל יום״ מספר רווה לתל אביב אונליין. ״חשבתי שהגיע הזמן לעבור לאופניים ושהעירייה נותנת לי אפשרות לרכוב בבטחה, אבל העירייה לא סללה את כל השביל אלא רק 2 חלקים ממנו – מה שיוצר קטע של כמעט קילומטר ללא שביל אופניים״.

רווה מוסיף: ״השבוע, ברכיבה הראשונה שלי, כמובן שהייתי צריך לעבור שם, וכמובן שחיכו שם בחיוך פקחים שעצרו כל אחד כמוני שנסע על שביל האופניים והיה צריך להמשיך על המדרכה – פשוט כי השביל נגמר באמצע״. לטענתו, העירייה מנצלת את ההזדמנות לחלק דו״חות לרוכבים על המדרכה: ״ירידה לכביש לא באה בחשבון כי מדובר במקטע מאוד צפוף ומסוכן של קק״ל עם ירידה לאיילון ומכוניות מזגזגות. העירייה מנצלת את זה ושמה פקחים במקטע שבו אין שביל״.

גשר קק״ל. צילום: איתי בכר

גשר קק״ל. צילום: איתי בכר

על פי העירייה, ברחוב מתוכנן להיסלל שביל אופניים, אך הדבר דורש הפקעות של חצרות בתים ברחוב. למעשה, קיימת תוכנית הפקעה לרחוב עוד משנות ה-70׳, אך היא הוקפאה במשך עשרות שנים. גם כיום העירייה מעוניינת לממש את תוכנית ההפקעות, אך בעקבות מאבק תושבים ברחוב התוכנית טרם יצאה לפועל.

מעיריית תל אביב-יפו נמסר בתגובה: ״עיריית תל אביב יפו מקדמת תכנון שביל אופנים במחלף קק"ל ומזרחה משם עד בני אפרים, אך הדבר מותנה בביצוע הפקעות. העירייה החלה בתהליך אך חשוב לציין כי  מדובר בתהליך ארוך עד יישום השביל.  בנוגע לחלופה יש שביל אופניים ברחוב רפידים ובימים אלה סוללים שביל אופניים חדש ברחוב קפריסין״.

 

קטגוריות: תחבורה ותשתיות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ומה תגובת העיריה לגבי "המארבים" לרוכבים על המדרכה? לא שאני מצדדת ברכיבה על מדרכות, אבל בינינו- זה לא ממש רחוב דיזנגוף שם ואין כמעט תנועת הולכי רגל ברחוב הזה.