הצילום ששותף ברשתות החברתיות ממצלמות האבטחה. צילום: פרטי
הצילום ששותף ברשתות החברתיות ממצלמות האבטחה. צילום: פרטי

הסיפור הגדול שמאחורי הסיפור הקטן

תושב כוכב הצפון, שפרסם ברשתות החברתיות צילומים של חשוד בניסיון לגניבת אופניו, גילה שמאחורי החשוד, תושב נווה שרת, מסתתר סיפור חיים קשה מאוד
רותי בוסידן | 25.02.2022

צעיר, תושב נווה שרת, נתפס בעיני מצלמות אבטחה כשהוא מנסה לגנוב אופניים בשכונת כוכב הצפון. מאז הוא נמלט ומסתתר מהמשטרה. אימו קוראת לו להסגיר את עצמו, אך עד כה ללא הצלחה.

לפני כשבועיים, נשלחו לתושב שכונת כוכב הצפון, צילומי אבטחה של בחור החשוד בביצוע גניבות בשכונה. "שיתפתי את  הצילומים ברשתות החברתיות", מספר תושב כוכב הצפון, "ואז אמרו לי שהבחור הוא תושב שכונת נווה שרת. במשטרה אמרו לי שיודעים מי הוא, ושהיו אצלו בבית, אבל שיש נגדו צו הרחקה מהבית ולכן הוא לא שהה במקום. שיתפתי את צילומי מצלמות האבטחה גם ברשתות החברתיות של שכונת נווה שרת, וקיבלתי הרבה פניות, שמכירים אותו. טענו שמדובר בבחור בן 20, מכור לסמים. ואז קיבלתי פנייה מאמא שלו, אישה מקסימה שסיפרה לי את סיפור חייה. במקור, היא מוסלמית בדואית מהצפון, שגדלה בפנימייה אצל יהודים בילדותה, ועברה התעללות קשה. גם בבגרותה, לאחר שנישאה ליהודי, היא עברה חיים קשים מאוד, וכיום היא חיה מקצבת נכות. לדבריה, הבעל כבר לא בתמונה, והיא גרה בדירת עמידר בנווה שרת, מגדלת לבד את הילדים. הילד הזה היה ילד טוב, היא סיפרה, עד שנפל לסמים".

"השיתוף שלי בקבוצות הפייסבוק של שכונת נווה שרת, גרם לכך שאנשים לעגו לבן השני שלה, בן ה-18, שעומד להתגייס לצבא. מכריו אמרו לו שאחיו מככב בפייסבוק. הם חיים בדוחק בנווה שרת, ומוכרים לרשויות הרווחה. האמא מנסה לשכנע את הבן להסגיר את עצמו למשטרה, ללא הצלחה. זה לימד אותי שאמנם הכול התחיל מסיפור של חשד לגניבה – אך לכל דבר יש סיפור יותר גדול מאחור".

החשוד - במצלמות האבטחה של הבניין בכוכב הצפון. צילום: פרטי

החשוד – במצלמות האבטחה של הבניין בכוכב הצפון. צילום: פרטי

האמא סיפרה ל"תל אביב אונליין": "לבן שלי אין אמון  במערכת ובמשטרה.  מאז שהתנפלו עליו, הוא התחיל לעשות דווקא. אמרתי לו שאפשר לשקם אותו, כי הבסיס שלו טוב, אבל הוא לא ענה. אני דואגת לו. ניסיתי לשכנע אותו שיסגיר את  עצמו, אבל הוא חסם אותי. בשבת הוא אמר לי שעשה טעות, אבל הוא פוחד מהמשטרה, ומעדיף להתאבד מאשר להיכנס לכלא. ניסיתי לדבר על לבו שיסגיר את עצמו, אבל הוא לא מוכן לקבל שום טיפול. חבל".

"הייתי בהלם לראות את צילומי מצלמות האבטחה. עד עכשיו אני מרגישה בושה. זו התנהלות של ילד, שאיבד אמון בהרבה גורמים. אבא שלו נטש אותו בגיל צעיר ומאז היא הידרדר והידרדר. אני לא יודעת איך לעזור לו, וחיה בחרדה שימצאו אותו, ושיקרה לו משהו. ממש כואב לי. אני רוצה לראות את הבן שלי חוזר לעצמו. הכי יעשה לי טוב בלב אם הוא יסגיר את עצמו ויסכים לקבל עזרה".

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לו פוטנציאל גבוה חבל שלא מסכים לקבל עזרה מקצועית אני זוכר אותו מהמיון בית חולים איכילוב הגיע עם חתכים בידיים הציעו לו עזרה אך סרב האמאמסכנה ממש אני ראיתי בעיניי עם כל הסבל יש לה דמות של אמא עם כח סבל שאלוקים יתן לילד שלה בריאות בגוף ובנפש (סיפור מורכב מאד)