מיטל להבי, סגנית ראש העיר תל אביב וד"ר זאב דגני מנהל גימנסיה הרצליה
מיטל להבי מחזקת. צילום: פרטי

דגני הוא מנהל מצטיין. צריך לתמוך בו / מיטל להבי

מי שרוצה להניח תפילין בתל אביב מוזמן, אבל לא בקרבת מוסד חינוך של ילדים ורצוי גם לא במרחב הציבורי. בתקופה כזו יש מי שמנצלים את הפחד. חב"ד למשל
מערכת תל אביב אונליין | 12.01.2024

ביום שלישי השבוע נחשפנו לתקרית שהפכה למהומה רבתי. מנהל גימנסיה הרצליה פעל כדי למנוע משתדלן דתי שנעמד בכניסה לתיכון לפנות ולשדל את הנערים להנחת תפילין. לא שהנחת תפילין לכשעצמה היא שלילית אלא שמתוך התפיסה של כיבוד הזכות ההורית לקבוע את אופי החינוך של ילדם, לעיריית תל אביב יש מדיניות ידועה שאוסרת על הצבת דוכנים או כל פעילות ציבורית מסחרית, דתית או חברתית, במרחק של 100 ממטר ממוסדות חינוך. דגני, כמנהל התיכון, יצא מהשער כדי לאכוף את האיסור על השתדלנים הדתיים.

ללא ספק הוא טעה בגישה ובפרט כשיצר מגע פיזי גם אם מקרי עם השתדלן, טעות שהונצחה בווידאו והפכה להיות מנוע לאירוע פילוג והסתה שעליו ניצח ח"כ אלמוג כהן שקפץ על ההזדמנות לעורר פרובוקציה.

יום למחרת במענה לקריאת ההתייצבות של ח"כ אלמוג כהן, הגיעו מאות צעירים להפגין נגד מנהל התיכון והתריס על זכותם לשדל לחזרה בתשובה בשערי התיכון. כצפוי התפתחה מהומה גדולה, מפגינים תקפו תלמידים, נשמעו הצרחות "שמאלנים בוגדים" והשער נחסם, אין יוצא ואין בא.

באותו הזמן ותחת שמירה, ישב בחדרו זאב דגני המנהל ואני כסגנית ראש עיריית ת"א יפו ויו"ר מרצ הגעתי אליו לחדרו כדי להביע את תמיכתי ולחזק את ידיו. בעיני, דגני הוא מנהל מצטיין ואיש חינוך מהטובים שידענו בעיר. הוא אינו שונא את היהדות כפי שיש מי שמנסים לצייר אותו והוא כמוני מאמין שדת ואמונה הם עניין אישי של הפרט והזכות לחופש מדת כוללת בתוכה את הזכות לא להיות נתונים לכפייה.

בתל אביב יפו, מי שרוצה להניח תפילין מוזמן – אבל לא בקירבת מוסד חינוך של ילדים ורצוי גם לא במרחב הציבורי. אלא אם מעוניינים לייצר אקט פוליטי ושידול אגרסיבי בשער מוסד לימודים חילוני-ליברלי.

במקרה כזה אין ספק שמדובר בסוכני שינוי שרוצים להתנחל בלבבות ילדנו ולשנות את אורח חיינו. מדובר בתהליך הדתה מתעתע, הוא מגיע מכיוונים שונים ולכאורה כל פרט בפני עצמו הוא שולי, אבל במבט כולל יש פה מגמה שרוצה לעקוף את בחירת ההורים בחינוך ממלכתי לילדיהם.

קריאה מזויפת לאחדות

אנחנו החילונים לא הפכנו את עצמנו לסוכני שינוי כנגד החרדים למרות היעדר לימודי ליבה. עד כה אף חילוני לא הקים דוכן של איגי בכניסה לישיבה גבוהה ולא חילק פליירים על זכויות נשים בכניסה לאולפנת בנות. רק ללאומניים המשיחיים החרדיים יש כיום את החוצפה להיות סוכני שינוי של ילדים כנגד עמדת הוריהם ותפיסת החיים שלהם.

ח"כ אלמוג כהן בטוח בעוצמתו כחבר כנסת המסוגל להגיע לכל מקום. הוא ניצל את האירוע ותחת קריאה מזויפת לאחדות, הגיע לזרוע פילוג ולהלהיט את הרוחות.

אין ספק שבתקופת המלחמה שבה אנו עוסקים במאבק קיומי מול החמאס וחיזבאללה, יש מי שמנצלים את הפחד כדי להחדיר אמונה, התנועות המסיונריות ובראשם חב"ד מתעצמות והשדלנים עסוקים בהחזרה בתשובה של חילוניים לא רק ליד מוסדות חינוך אלא גם במרחב הציבורי ובצבא.

אני מאוד מקווה שבתום המלחמה עם האוייב מבחוץ נצליח לקדם הסדר לדו-קיום בין היהדות האורתודוקסים לבין היהודים שמבקשים נאורות וחופש מכפייה דתית.

  • מיטל להבי היא סגנית רה"ע ת"א-יפו ויו"ר מרצ בעיר
קטגוריות: תחומים אחרים

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בסוף המאמר שלך את מייחלת לפיוס בין היהדות האורתודוקסית לבין היהודים הנאורים..
גם שבאת ״לפייס״ יצא לך האנטישמיות מבלי להתכוון.
עצוב מאוד שלא למדתם כלום מה3 חודשים האחרונים.
מה שמשמח אותי זה שהנכדים שלך כבר יהיו יותר מחוברים ליהדות ולעם ישראל. אתם דור הולך ונעלם.

זוהי מדינת היהודים. כך העם קבע, כך בן גוריון קבע.
מכאן ברור שרצון העם היהודי הוא הקובע. כל דיבור על נטרליות במרחב הציבורי היא התעלמות מטובת הכלל. במקרה הזה הכלל הוא יהודי ולא ייתכן שמישהו יחשוב לאסור פעולה שהיא סמל דתי ושמבטאת את הרצון של האיש הפשוט בעם. נער רוצה להניח תפילין במדינת היהודים? לא ניתן לאסור זאת עליו בנימוקים של מרחב ציבורי. הוא מבטא את הטוב המשותף לעם היהודי.

השמאל הליברלי המאור בארץ כבר מזמן מתקרב לפאשיזם נוסח ברה"מ הקומוניסטית שם אסרו על כל סממן דתי ורדפו אנשי דת. ליברליות מזוייםת של השמאל ההזוי בארץ שמוכן לקבל כל דת ולכבד מוסלמים, באנרים נוצרים, הכל חוץ מעבדות. השמאל הפרוגרסיבי כבר מזמן עבר את סף האנטישמיות הטהורה. השמאל הפרוגרסיבי צבוע באופן קיצוני מוכן להכניס לגנים ילדים מלכות טראנס חצי עירומות גסות לשטטף לילדים את המוח טלהטרידם מינית באופן מילולי אבל רב דידהר על חניכה?!! חס וחלילה!!! להכריע ילדים לראות גברים עירומים בבגדי סאדו מאזו מתמסמסים ברחובות במצעד הגאווה זאת לא כפייה?!? אבל להזמין אותם להניח תפילין זאת כפייה?!?? אנחנו מקיא אותם מתוכנו ולא ניתן להם לעוות את מוח ילדנו.

דגני שונא את היהדות והמסורת מתוך בורות וטמטום. לא מתאים לחנך את ילדי ישראל

כאמא לילד שלומד בגימנסיה דגני מנהל מעולה

תורה השם תמימה משיבת נפש,

פיקודי השם ישרים משמחיי לב

יהדות במרחב הציבורי זה אסור בעולם ליבראלי צבוע . אבל שידול נוער להצטרף לקהילת הלהט״ב ולרקוד עם תחתונים על משאיות בתל אביב זה בסדר. די . בליבראליות אמיתית יש חופש דת ולא כפייה חילונית.

"ורצוי שלא במרחב הציבורי ". אמרת את הכל.

התפילין כניראה לא מזיקים וגם לא מועילים ואין בעייה שאדם בוגר יניח תפילין. הבעייה מתחילה בשידול נוער בשוחד בצורת ממתקים ובהפיכת הנחת התפילין לאירוע פוליטי בחסות חברי כנסת אלימים ומסיתים.
מוזר אבל מסתבר שככל שהדת יותר פוליטית, היא יותר משניאה את עצמה
לא תזיק קצת צניעות לדתיים. הדת שלכם והמיליארדים שהציבור השקיע בכם, לא הגנו עלינו ב 7.10 ואחריו.

תגובתה מעידה עליה ומשקפת בורות. מיסיונריות היא המרת דת, כמו למשל בפרסומת לברית החדשה שיש באתר זה ואף אחד לא מתרגש מזה. הניגוד לדת היא נאורות לפי השקפתה צרת האופקים שמן הסתם לא רואה בהנפת דגלי גאווה וחגיגות הגאווה ככפיה או ניסיון להשפעה על אורח חיי התלמידים ותושבי העיר.
טלי קורה מבין עינייך.

כל הכבוד למנהל דגני, ולמיטל להבי שאינם נכנעים לפאנטים עיוורים המכנים עצמם ״יהודים״ יהדות אינה ניכפת ואינה כופה. לא במקרה קשה להתגייר. התורה מכבדת כל אדם ואף גר! מיסיונריות? לא ביהדות ולא בבית ספרנו!

כתבה הזויה ומעוותת, שרק שמאל-פרוגרס-קיצוני ושונא יהדות, יכול להפיק בשביל לתמוך באדם שמזמן היה ראוי שיועף ממשרתו במדינת היהודים.

מיטל להבי טועה ומטעה הדרכה הקודש ומייחסת עקרונות חינוכיים לתאוותץת פרסום ידועה של דגני.

גברת להבי, כדרכץ הקודש את טועה ומטעה. נותנת יד לפופוליזם ולמלך הפופוליסטים. את הופכת תאוות פרסום של אדם קטן לדיון עקרוני.

מגבה את המנהל בתור אדם מסורתי אין מצב לכפייה במדינה דמוקרטית.