בית הכנסת ברחוב הרב יחיא קאפח
בית הכנסת ברחוב הרב יחיא קאפח שבו הותקפה האישה. צילום: ענת בלינט

הסתובבה בשכונת כרם התימנים והותקפה ליד בית כנסת

ענת באלינט טיילה בשבת עם שתי בנותיה בשכונה התל אביבית. לאחר שעברה סמוך לבית כנסת אותו צילמה, הותקפה במפתיע על ידי באי המקום בטענה לחילול השבת
רותי בוסידן | 28.06.2022

ענת באלינט, עיתונאית וחוקרת תקשורת ישראלית, יצאה לטייל ביום שבת האחרון להנאתה ביחד עם שתי בנותיה בשכונת כרם התימנים בתל אביב. לאחר שעברה ליד בית כנסת ברחוב הרב יחיא קאפח אותו צילמה, הותקפה במפתיע על ידי באי המקום שזעמו על כך שצילמה את בית הכנסת. בלינט המזועזעת הזעיקה משטרה ואף הגישה תלונה במשטרה. היא מתריעה מפני התופעה ומבקשת שהנושא יטופל על ידי הרשויות.

את ההתרחשות המלאה היא סיפרה בפוסט בפייסבוק, שבו תיארה את השתלשלות העניינים: "שוטטתי הערב בכרם התימנים עם שתי הילדות שלי. שעת ערב, בריזה, יפה שם בכרם. ברחוב הרב יחיא קאפח נעצרתי רגע לצלם כמה דברים שתפסו את עיני, כולל בית הכנסת הקטן שהיה ממש לצידנו. בתוך שניות מצאנו את עצמנו מוקפות בחבורה של נשים וגברים שהחלו לקלל אותנו נמרצות ולאיים. למה? משום שהעזנו לצלם את הרחוב ובית הכנסת, את 'הרחוב שלהם'. אחת מהן התקרבה אליי ובאיומים וקללות תקפה אותי, תלשה מפניי את המסיכה, לעיני שתי ילדות מבוהלות מאוד.

"אלו רגעים של Fight or Flight, אבל לעזאזל, זאת העיר שלי והמדינה שלי. אני לא מוכנה לברוח. עמדתי שם והסברתי להם שמדובר במרחב ציבורי, שאני יכולה לצלם ברחוב אם אחפוץ ושמה שעשתה אחת מחברות הקהילה שלהם זאת תקיפה לכל דבר. הצעקות והקללות נמשכו: חילול שבת, הרחוב שלהם, בית הכנסת שלהם.

"הזעקתי את המשטרה. עברה יותר מחצי שעה ובסוף הגיעה ניידת עם שתי שוטרות. בינתיים קיבלנו רוח גבית מבית הקפה הסמוך שם ידעו לספר כי מדובר בחבורה אלימה שיוצרת מהומות לא בפעם הראשונה. באי בית הכנסת כמובן התפזרו בתוך דקות כשהבינו שאני קוראת למשטרה, חלקם אף ניסו לשכנע אותי לא לעשות מזה עניין ואמרו שהאישה שתקפה אותי 'מצטערת'.

"אבל לא, סיפור כזה הוא עניין לרשויות. זוהי אלימות פשוטה שאין לה שום קשר ליהדות, לשמירת שבת, לקדושה וכו'. אלו הם פניה הקיצוניים והמכוערים של הדתיות והם מרימים כאן את הראש יותר מדי. לפני כמה שבועות, כך סיפרו לי שכנים, עבר ברחוב בחור עם אופנוע וחברי אותה קהילה תקפו אותו באלימות משום שחילל שבת 'ברחוב שלהם'.

"וכמה מילים על המקום בו התרחש האירוע: הרב יחיא קאפח היה מגדולי הרבנים של תימן, מי שהתעקש על יהדות שבבסיסה שכלתנות, ברוח הרמב"ם. הוא דחה את הקבלה וספר הזוהר, עודד השכלה רחבה שאינה רק לימוד תורה, והתנגד נחרצות למנהגים פגניים כמו אמונה בשדים, קמעות וכישופים שבהם ראה 'עבודה זרה'. זה רק אירוני שתופעה כזאת, פניה המכוערים של היהדות, מתרחשת דווקא ברחוב הקרוי על שמו".

ל"תל אביב אונליין" היא סיפרה: "גרתי הרבה שנים בתל אביב. כיום אני גרה בסן פרנסיסקו ונמצאת בארץ בביקור מולדת. באותו יום הייתי עם שתי הילדות שלי. מאוד חשוב לי שהילדות שלי יחוו את כל היופי של ישראל. האירוע היה מזעזע. הילדות היו מאוד מבוהלות. נראה לי שיש שם בעיה. האנשים מסביב אמרו שזאת לא פעם ראשונה שעושים שם בעיות. תקפו כבר מישהו שם.  אף אחד מהאנשים שם לא עצר אותם, לא התנצל ולא עצר את התוקפת. היא ניגשה אלי והתחילה לקלל אותי. הכל קרה בשניות. בחיים לא קרה לי דבר כזה בתל אביב. היא תלשה לי את המסכה, קיללה אותי ועלבה בי לעיני הילדות שלי שרצו ללכת משם. הזמנו משטרה והמשטרה הגיעה חצי שעה אחר כך. יש בעיה שצריך לטפל בה. היום זה אני מחר זה יהיה מישהו אחר. הם מאמינים שהרחוב שייך להם".

ממשטרת ישראל נמסר כי: "שוטרים הגיעו למקום וחברו למודיעה. בוצעו סריקות לאיתור חשודים, ללא תוצאות והמודיעה קיבלה מידע להגשת תלונה בצירוף התיעוד שברשותה לתחנת המשטרה".

קטגוריות: שכונות ורבעים

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרב יחיא קאפח היה מיסד תנועת הדרדעים בתימן, תנועת החזרה לשכלתנות והשכלה ברוח הרמב״ם והגאונים.
הבנות של ד״ר באלינט חצי תמניות ממשפחה דרדעית מצנעא, זה צרוף מקרים מדהים.
התוקפים הם בהמות ולא מיצגים את העדינות והקבלה התימנית

איראן זה כאן