הרכבת הקלה בתל אביב. צילום: איתי בכר
הרכבת הקלה בתל אביב. צילום: איתי בכר

מירי רגב: "הרכבת הקלה לא תפעל בשבת"

שרה התחבורה לשעבר שמעוניינת לחזור למשרד במקום השרה היוצאת מרב מיכאלי, מתכוונת להפוך את ההחלטה שלה להפעיל את הרכבת הקלה בשבת
מערכת תל אביב אונליין | 06.11.2022

הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב אמנם צפויה להיפתח בעיכוב מסוים כאשר היעד המדובר הוא חודש יוני 2023, כפי שפורסם ב"תל אביב אונליין", אבל הקרב האם הוא יפעל גם ביום שבת, רק התחיל.

שרת התחבורה היוצאת, מרב מיכאלי, הצהירה כזכור כי היא מתכוונת להפעיל את הקו גם בשבת. בהתאם לזאת, חברת נת"ע אשר בונה את תוואי הרכבת ואמורה להפעיל אותה, הגישה למיכאלי מסמך היערכות ראשוני שמדגים כיצד הקו יופעל.

הפעלת הקו האדום בשבתות דורשת גיוס כוח אדם נוסף ותוספת תקציבית, על כן בשלב הראשוני הקו יופעל במתכונת מצומצמת של כוח אדם. הקו לא אמור לפגוע ברגשות החרדים, בשל העובדה שהרכבת עוברת מתחת לקרקע, אולם ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, העריך לפני כשבועיים כי הרכבת לא תפעל בשבת.

חברת הכנסת מהליכוד, מירי רגב, שכבר כיהנה בעבר כשרת התחבורה ומעוניינת לחזור ולנהל את המשרד עם הקמת הממשלה החדשה, הביעה אתמול (שבת, 5.11) עמדה נחרצת בסוגה באולפן 'פגוש את העיתונות' בערוץ 12: "הרכבת הקלה לא תעבוד בשבת".

על פי התכנון המקורי, תדירות הרכבות בסוף השבוע תעמוד לפי ההערכות על 6 ל-10 פעמים לשעה. הרכבת תוכל לנסוע עד יום שישי בחצות, ולא עד 16:00 כפי שתוכנן ראשית, ותפעל שוב ב-06:30 בבוקר בימי שבת. יהיה ניסיון לצמצם את כוח האדם למינימום הנדרש.

עוד נכתב בדו"ח כי תחנת קריית אריה הסמוכה לבני ברק, שנמצאת בשטח המונציפלי של העיר, לא תפעל בשבתות, שכן רוב הנוסעים שיורדים בתחנה צפויים להיות עובדים באזור התעשייה הסמוך, ולכן הנסיעה לשם בשבת מיותרת. בין השעות 06:30 ל-09:00 כמות הנוסעים בשבתות תהיה דלילה, ולכן יופעלו שש רכבות בשעה בלבד – אחת כל עשר דקות.

עם זאת, לאחר 09:00 בבוקר התדירות תגבר לרכבת כל שש דקות – קרי, עשר רכבות לכל כיוון בשעה. כך, על פי ההערכות, יוכלו לנסוע מדי שעה, החל מ-09:00 בבוקר, כ-10,000 נוסעים לשני כיווני הנסיעה.

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בעצם מה אכפת שלא היה רכבת קלה/תחבורה ציבורית בשבת לך יש את המרצדס שלך את יכולה לנסוע חופשי בשבת ובסוף מי נדפק מזה אנחנו הציבור