עבודות הרכבת הקלה בתל אביב. צילום: איתי בכר
הרכבת הקלה בתל אביב. צילום: איתי בכר

חולדאי: "הרכבת הקלה לא תפעל בשבת"

כך הצהיר ראש עיריית תל אביב-יפו בראיון לעיתון "גלובס", זאת בניגוד לעמדתה של שרת התחבורה, מרב מיכאלי, שמקדמת את המהלך
מערכת תל אביב אונליין | 24.10.2022

סוגיית הרכבת הקלה מעסיקה מאוד את תושבי תל אביב שעומדים כל יום במשך שעות בפקקים. התקווה היא שכאשר הרכבת הקלה תפעל אזרחים רבים יעדיפו להשתמש בה, דבר שיפחית את העומס בכבישי העיר.

בראיון לעיתון "גלובס" מתייחס ראש העירייה רון חולדאי בין השאר גם לסוגייה. "בראיית מאקרו אנחנו נמצאים בעידן חשוב בתולדות המדינה, המטרופולין והעיר תל אביב. זו מהפכה של ממש, ולטובה, כי קו אחד של הרכבת הקלה ייפתח בחודשים הקרובים ובעוד שש שנים העיר תהיה מרושתת ב־64 תחנות וזה אומר שבמרחק 500 מטר מכל אדם בעיר יש תחנת רכבת", אומר חולדאי, ומוסיף: "עם המטרו שיקרה בעוד 15־20 שנה יהיו לנו ארבע תחנות רכבת ארצית לאורך איילון, 22 תחנות מטרו ו־64 תחנות של הרכבת הקלה. זו תהיה עיר אחרת מכל היבט. אבל לאנשים קשה לדמיין מה הולך לקרות לעיר, והכול קורה יותר מדי לאט".

אולם תכניות לחוד ומציאות לחוד. כפי שפורסם ב"תל אביב אונליין", תקלות במערכת האיתות של הקו האדום גורמת לעצירות פתע של הרכבות ותאריך ההשקה נדחה פעם אחר פעם, כאשר רק אתמול דווח כי המועד המסתמן לפתיחת הקו הוא יוני 2023.

אולם חולדאי לא מתרגש מהעניין: "מה חדש? ב־2000 חתמנו. היו מאז אלף החלטות והיו לי 13 שרי תחבורה ו־17 שרי פנים. אני ממש לא מאוכזב כי יושבים מהנדסים על התוכנה, יפתרו את הבעיה ובעוד חודש חודשיים־שלושה יהיה קו".

באשר לכוונתה של שרת התחבורה, מרב מיכאלי, להפעיל את הקו האדום גם בשבת, ציין חולדאי: "הקו לא יפעל בשבת. אני לא רואה מצב פוליטי כזה. כי אפילו אדם שחושב שכן – אם צריך תמיכה של גורמים פוליטיים כאלה ואחרים, לא זה הנושא שעליו הוא ילחם כרגע".

 

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חולדאי מקבל רכב מהעבודה, נכון?
גיבור גדול. לו יש רכב שיקח אותו ממקום למקום ואנחנו, מה איתנו?

הרכבת לא תפעל בשבת. ואני חשבתי לתומי שסוף סוף נהייה ככל העולם המודרני והנאור שתחבורה ציבורית עובדת 24/7 . חבל איכזבת לגמרי חולדאי.

חולדאי אני בשוק. לא תפעל בשבת.

כל הכבוד. חושבים שאנחנו תושבי תל אביב חיים בבועה. זה לא נכון אנחנו אוהבים את הדתיים. אוהבים את מדינת היהודים. לא צריך לנסוע בשבת. לא חסר פתרונות

חחח זה הזוי. מדינת חלם. טהרן זה כאן. טירלול מטורף. היינו נקרעים מצחוק אם זה לא היה עצוב. מי שלא רוצה שלא ייסע.

שפן מה קרה שהתקפלת לחרדים? הם משלמים מיסים יותר ממני? רוב תושבי תל אביב חילונים מי שיש לו בעיה שיעבור לבני ברק, שם גם אני בעד שלא תפעל הרכבת בשבתות וחגים. דברים מינימליים אי אפשר לקבל בעיר שלי אז הרכבת בשבת זאת הבעיה???