מונית שירות ברחוב לוינסקי. צילום: אביה בן דוד
מונית שירות ברחוב לוינסקי. צילום: אביה בן דוד

לעלות על המונית תוכלו, לשלם ברב קו לא

ליאור קיי אבישי, יו״ר הפרלמנט האזרחי של תל אביב: "ראוי שמשרד התחבורה והאחראים על התחבורה בתל אביב יפו יעודדו תחבורה ציבורית ולא יצמצמו אותה"
איתי בכר | 30.11.2021

על אף שהשבת יוצאת בסביבות השעה 17:00, בימי שבת ניתן לשלם במוניות השירות בתל אביב באמצעות כרטיס הרב קו רק לאחר השעה 21:00. עד השעה זו, התשלום מתבצע לפי תעריף שבת יקר יותר ובמזומן בלבד. לדברי הנהגים, כך נקבע בהסכם הזיכיון מול משרד התחבורה.

אמנם בשיא הקיץ השבת יוצאת לקראת השעה 20:30, ואז השימוש ברב קו החל מהשעה 21:00 הוא הגיוני, אך בימי הקיץ השבת יוצאת כבר בסביבות השעה 17:00 – מה שמאפשר למוניות השירות ליהנות מתעריף יקר יותר גם לאחר צאת השבת.

ליאור קיי אבישי, יו״ר הפרלמנט האזרחי של תל אביב, מספר בראיון לתל אביב אונליין: ״למשפחות, בעיקר מקהילות העובדות הזרות, מבקשי המקלט ותושבי דרום תל אביב שיוצאת לטיול בסוף השבוע, מדובר בהוצאה שיכולה להגיע לעשרות שקלים מיותרים בחודש. ראוי שמשרד התחבורה והאחראים על התחבורה בתל אביב יפו יעודדו תחבורה ציבורית ולא יצמצמו אותה, בטח עכשיו עם כל השינויים (בקווי האוטובוסים בעיר – א.ב), צריך לתגבר את מוניות השירות״.

ליאור קיי אבישי. צילום: פרטי

ליאור קיי אבישי. צילום: פרטי

החל מאוגוסט 2019 ניתן לשלם בקווי מוניות השירות בעיר 2, 4 ו-5 באמצעות כרטיס הרב קו. מטרת הרפורמה היא לעודד שימוש בתחבורה ציבורית, שכן תיקוף של כרטיס הרב קו מאפשר מעבר חופשי בין מונית שירות לאוטבוסים במשך 90 דקות. במקרה של מעבר מאוטובוס למונית שירות, תידרש השלמה למחיר הנסיעה במונית שירות העומד על 6.8 שקלים (לעומת 6 שקלים לנסיעת אוטובוס).

מונית שירות היא מונית גדולה (מסוג מיניבוס) הנוסעת לאורך מסלול קבוע עליו היא מורידה ומעלה נוסעים. רוב מוניות השירות נוסעות על תוואי מסלולי אוטובוסים, כמו הקווים 2, 4 ו-5. מוניות השירות מציעות נסיעה נוחה ומהירה יותר מאוטובוס, ומחיר הנסיעה בה גבוהה יותר בהתאם. מוניות השירות פועלות תחת זיכיון של משרד התחבורה, ויש להן היתר לפעול בימי שבת, אם כי בתעריף אחר וללא שימוש ברב קו.

אולם משתמשי התחבורה הציבורית בעיר מקבלים מענה מסוג אחר בימי שבת. לפני כשנתיים החלה עיריית תל אביב יפו להפעיל בשתיוף עיריות נוספות את מיזם ״נעים בסופ״ש״, המספק קווי אוטובוסים תדירים ונוחים לאורך כל השבת – וללא כל עלות.

ממשרד התחבורה נמסר כי ״הפנייה נמצאת בבחינת הצוותים המקצועיים במשרד התחבורה״.

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *