נתיבי איילון, מגדלים. תל אביב
המגדלים מנתיבי איילון. צילום: תל אביב אונליין

מחירי השכירות למשרדים בת"א ירדו ב-3.3% במחצית השנייה של 2022

המשבר בתחום ההייטק והריבית הגבוהה מחלחלים לשוק ומשפיעים. ביזפורטל חושף באיזה רחוב בתל אביב השכירות עלתה
מערכת תל אביב אונליין | 20.02.2023

מחירי שכירויות המשרדים יורדים והעניין הזה מקבל תוקף באמצעות דו"ח נת"מ, הסוקר בנייני משרדים ותעשייה באזורים שונים בארץ. לפי הדוח, אזורי התעסוקה בתל אביב מתקנים כלפי מטה בשיעור של 3.35% ומאידך האזורים מחוץ לתל אביב דווקא מראים עליית מחירים קלה, בין השאר בהרצליה פיתוח (4%) – מה שמאזן את הירידה בתל אביב עצמה, כך מתפרסם באתר "ביזפורטל".

הסיבה לירידה היא הצינון בהייטק והריבית הגבוהה שחלחלו לשוק – ובהתאם לכך, נרשם תיקון המחירים ברוב אזורי התעסוקה בתל אביב של 3% במחירים בממוצע. "חברות הייטק רבות שחזו צמיחה ביצעו עסקאות בהיקפי שטחים משמעותיים וכאשר הריבית והאינפלציה עלו ונוצרה האטה בענף ההייטק, חברת רבות שלא צמחו ולא גייסו עובדים כפי שחזו ביצעו שכירות משנה על השטחים הריקים" נכתב בדוח.

אם בסוף 2021 תל אביב התאפיינה במחירי שכירויות גבוהים אך יציבים שהגיעו עד 120 שקל למ"ר בממוצע, בחצי השני של 2022 עומד המחיר הממוצע בעיר על 141.17 שקל למ"ר. זאת ירידה של כ-5 שקלים למ"ר אל מול בחצי הקודם, אך בראיה שנתית עדיין מחיר גבוה יותר, זאת לאחר עליות המחירים הגבוהות במיוחד שהיו במהלך 2021 והמחצית הראשונה של 2022 בעיר.

האזורים הלוהטים ביותר בתל אביב  – ציר יגאל אלון שרשם עלייה של מעל 37% בממוצע בחצי הקודם, כעת רושם ירידה של כ-6.5% לרמת מחיר של 178.33 שקל למטר לעומת 190 שקלים למ"ר בחצי הראשון של 2022. בציר מנחם בגין עלו המחירים מ-144 שקל למ"ר ל-171 שקל, מהחצי השני של 2021 לחצי הראשון של 2022. ברחוב הזה ספציפית, נרשמה עלייה של 30% במחירי השכירות באותה תקופה, אך בחצי השני של 2022 ירד המחיר ל-159.7 שקל למ"ר – ירידה של  כ-7% במחירי השכירות באזור.

כל יתר האזורים גם רשמו מחירים יחסית קרובים עם תיקון קל למטה. אזור הסיטי רשם ירידה של כ-7 שקל למטר ובאזור הבורסה פחות מ 3 שקלים למטר. ברמת החייל ואזור בית המשפט המחיר נשאר זהה.

דווקא בענף המשרדים מקלאס B ניתן לראות בדו"ח עליות מחיר ממוצעות של מעל 2% וגם עליה קלה ברמות האכלוס. הסיבה העיקרית היא פעילות של שיפוץ בנייני משרדים והתאמתם לדרישות חברות הייטק במרכז שביקשו להישאר במגדל ולהאריך חוזה או לעבור ממגדלים אחרים על מנת להוזיל עלויות.

ההערכה המרכזית של החברה היא שמה שמנע ירידות מחירים גבוהות יותר והשפעה על שיעורי האכלוס, בעיקר באזור תל אביב, היא תופעת שכירות המשנה שגדלה במחצית השניה של השנה שעברה.

תגיות:

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *