מצטופפים על האי תנועה. צומת הירקון ארלוזורוב. צילום: חגית אוריין
מצטופפים על האי תנועה. צומת הירקון ארלוזורוב. צילום: חגית אוריין

תושבים מתריעים: צומת הירקון-ארלוזורוב מסוכן להולכי רגל

התושבים טוענים כי בצומת קיימים ארבעה נתיבי רכבים בכל צד, ובמרכז יש אי תנועה צר, שעליו רק הגבהת המדרכה מגנה על הולכי הרגל מפני המוני הרכבים הטסים בשני הצדדים במהירות גבוהה
רותי בוסידן | 26.07.2022

חגית אוריין, תושבת תל אביב, פעילה חברתית ומנהלת את עמוד הפייסבוק "מחזירים את הבטיחות להולכי הרגל" מתריעה בפני הסכנות הקיימות לדבריה, בצומת הירקון-ארלוזורוב, אחד הצמתים המרכזיים בתל אביב.

לדבריה בצומת קיימים ארבעה נתיבי רכבים בכל צד, ובמרכז יש אי תנועה צר, שעליו, רק הגבהת המדרכה מגנה על הולכי הרגל מפני המוני הרכבים הטסים בשני הצדדים במהירות גבוהה.

לדבריה, הולכי הרגל הממתינים במעבר החצייה לאור הירוק המיוחל, "מתבשלים בשמש הקופחת, שעם השנים תקפח הרבה יותר ואין ברצוננו שתקפח את חיינו".

וכשיש אור ירוק סוף סוף, הולכי הרגל "רצים אצים ומגיעים לאי התנועה הכחוש ואור אדום פוגש אותנו בצד השני. שוב הראש והגוף מתבשלים בשמש ממושכות, ובלב תפילה ששום רכב לא יסטה קלות, יעלה על אי התנועה המוגבה במקצת ויעשה מאיתנו קווץ'. לעתים, אי התנועה רזה מכדי לשאת עליו את כל החוצים, וחלקם נאלצים לרדת לכביש הסואן. סוף סוף האור האדום בצד השני דולק ואנחנו שועטים לחצות את מעבר החצייה ולהימלט משלל 'החוויות' שליוו אותנו בדקות האחרונות,.

מדובר בצומת ברחוב הירקון העמוס מאד ברכבים, אליו מגיעים רכבים גם מרחוב ארלוזורוב הסואן. "רחוב הירקון", אומרת אוריין, "שבו העומס גדל לאחרונה עקב הסטת תנועה מבן יהודה (בו מתבצעות עבודות הרק"ל) וגם מאלנבי הנסגר כעת, כולל הסטת קווי אוטובוסים לרחוב הזה. בעתיד, ימשיך העומס ברחוב הזה ולא יחול בו שיפור (למיטב ידיעתי)".

לאוריין יש מספר שאלות אותן היא מפנה לאגף התנועה ולאגף שפ"ע של עיריית תל-אביב-יפו. "מדוע אין כאן גל ירוק", היא שואלת, "ואם אין יכולת ליצור גל ירוק עקב הקונפליקט עם התנועות המרובות בצומת, מדוע אינכם בונים כאן גשר שיעביר עליו את כל תנועת הרכבים האדירה הזו? עד אז, אם בכלל, מדוע אין שום מיגון משמעותי עבור הממתינים על אי התנועה – עמודים חוסמים חסונים, קיר מגן נמוך, למשל".

והיא מוסיפה ושאלות: "מדוע אין שום הצללה – לא ליד מעברי החצייה ולא על אי התנועה.ואם לא ניתן לשתול עצים עקב תשתיות בקרקע, אפשר להציב ציליות מסוגים שונים. אם חוששים להסתיר את הרמזורים, ניתן להציב ציליות מעליהם. בעמידה ממושכת לא ממוגנת ולא מוצלת במקומות כאלו, קיים אלמנט בטיחותי – החוצים לא מסוגלים להמשיך להמתין והם מסכנים חייהם בחצייה באור אדום, בכדי להימלט מהשמש".

מעיריית תל-אביב-יפו נמסר בתגובה: "העירייה מודעת לעובדה שצומת הירקון-ארלוזרוב הוא צומת עמוס בתנועה מכל הכיוונים ומשקיעה מאמצים להקל על העומס ולייצר רצף מעבר מהיר בו. חלוקת זמני הרמזורים בצומת מתבצעת על פי ספירות תנועה ולא תמיד ניתן לתכנן גל ירוק להולכי רגל, עם זאת, הדבר ייבדק. לגבי נושא הצל, העירייה מקדמת בימים אלה נטיעות עצים בצמתים ברחבי העיר והיא תבדוק גם פתרון נטיעת עצים בצומת זה".

 

 

קטגוריות: שכונות ורבעים

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עצים שינטעו בצמתים (אם אני כבר במצב רוח של להאמין לעירייה הזו)- יצילו ויצלו את העוברים והשבים אולי בעוד מספר שנים. מה מפריע לעירייה להציב ציליות במעברי החציה? הרי זה לא פוגע בשום דבר ואפשר להוציא אותן אחרי שהעצים (שינטעו לכאורה) יהיו מספיק גדולים…..