מאהלי הסברה על בטיחות בדרכים עבור השליחים בעיר
מאהלי הסברה על בטיחות בדרכים עבור השליחים בעיר. צילום: פרטי

שיפור הבטיחות בכבישי תל אביב

בכיכר רבין הוקמו מאהלי הסברה על בטיחות בדרכים עבור השליחים בעיר, זאת ביוזמת עיריית תל אביב-יפו, בשל תלונות שנתקבלו מצד תושבים על רכיבת שליחים תוך סכנת עצמם ואחרים
רותי בוסידן | 15.06.2022

בכיכר רבין הוקמו מאהלי הסברה על בטיחות בדרכים עבור השליחים בעיר. השליחים הגיעו לאוהלים על מנת לקבל הדרכות בנושא בטיחות בדרכים ורכיבה נכונה בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

האוהלים הוקמו ביוזמת עיריית תל אביב-יפו בשל תלונות שנתקבלו מצד תושבים ותושבות על רכיבת שליחים תוך סכנת עצמם ואחרים. המיזם הוא חלק מהמאמצים שהעירייה בהובלתה של סגנית עיריית תל אביב ומחזיקת תיק התחבורה מיטל להבי, משקיעה בצמצום הסכנות ושיפור הבטיחות בדרכים עבור כלל הנהגים, הולכי הרגל והרוכבים.

העירייה פנתה לכלל חברות השליחויות הפועלות בעיר וליוזמה נרתמו החברות "תן ביס" ו"וולט" שהן החברות המובילות באספקת שירותי שליחויות בעיר. החברות הקימו אוהלים בכיכר ורתמו את השליחים העובדים בחברות להגיע להדרכות במהלך שלושת ימי האירוע שבהם יחולקו להם צ'ופרים מטעם החברות וגם אביזרי בטיחות כמו מחזירי אור.

המועד לקיום האירוע נקבע במקביל לקמפיין זהירות בדרכים של הרלב"ד שרץ בימים אלה תחת הסיסמא "אם רוכבים בכביש נוהגים לפי החוקים" והרלב"ד הפיק חומרי הסברה ייעודיים במיוחד עבור האירוע.

מיטל להבי, סגנית ראש עירית תל אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה והבטיחות בדרכים: "אירוע זה מתקיים בהמשך למפגשים שקיימתי עם כל החברות במהלך שנת 2020 ו-2021, ובהם ביקשנו להציג מספר זיהוי על התיקים או על הכלים כדי שתתאפשר אכיפה יעילה יותר כנגד רכיבה בריונית ו/או בניגוד לחוק. בנוסף,  השנה נוצר שיתוף פעולה עם אגף הפיקוח שמעביר דיווח לחברות על שליחים שנתפסו עוברים על חוקי התנועה והמידע מאפשר לחברות להשהות את העובדים ואף לפטרם".

להבי מוסיפה כי "חברות השליחויות נושאות באחריות להסדיר את תרבות הרכיבה של השליחים שלהם ולאכוף עליהם נורמות של רכיבה על פי חוקי התנועה. מבחינתנו אנו רואים בהם שותפים לחובת ההסברה וההסדרה של התחום שכן לא ראוי שיהנו מהתועלת הכלכלית מבלי לקחת אחריות על חיי העובדים שלהם ועל התנהלותם בדרכים לטובת כלל תושבי העיר".

מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ד"ר ארז קיטה: "לצד היתרונות הגלומים בשירות משלוחים מהיר, בטיחות הרוכבים ויתר משתמשי הדרך חייבת להיות בראש סדר העדיפויות. אסור לאפשר מצב בו ארוחה חמה ממסעדה תצדיק נהיגה פרועה על חשבון שלומם של הולכי הרגל והנהגים ברחובות הערים. אירוע ההסברה מהווה צעד ראשון בדרך לאסדרה של שוק המשלוחים באמצעות חוקים ותקנות, לצד הגברת האכיפה כלפי עבירות תנועה מסכנות חיים מצד שליחים".

חה"כ בועז טופרובסקי יו"ר הקואליציה ויו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים: "מתחילת השנה כ – 164 איש קיפחו את חייהם בתאונות בדרכים בכבישי ישראל. המלחמה בתאונות בדרכים אינה מלחמת אין ברירה, ובאחריותנו להילחם בה בכל הכלים העומדים לרשותנו. אני מודה לעיריית תל אביב-יפו, ראש העיר רון חולדאי, סגנית ראש העיר מחזיקת תיק התחבורה על הקמת "אוהל הבטיחות" והשתתפות באירוע, במטרה להעלאת המודעות במלחמה בתאונות הדרכים, רק יחד נצליח למנוע את ההרוג הבא."

קטגוריות: תחומים אחרים

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *