אבי נשר, משה אדרי וחילי טרופר. צילום: רפי דלויה
אבי נשר, משה אדרי וחילי טרופר. צילום: רפי דלויה

עושים כבוד לבמאי האגדי בסינמטק תל אביב

בכירי הקולנוע הישראלי ושר התרבות והספורט חילי טרופר התייצבו לאירוע רטרוספקטיבה חגיגי לסרטיו של אבי נשר, לכבוד יום הולדתו ה-70 ולציון 45 שנות יצירה
אירית מטיאס | 21.12.2022

בסינמטק בתל אביב נערך אירוע רטרוספקטיבה לסרטיו של הבמאי הוותיק אבי נשר, לכבוד יום הולדתו ה-70 ולציון 45 שנות יצירה.

איריס ואבי נשר וביתם תום נשר ובן זוגה גיא, צעדו על השטיח האדום בסינמטק. האירוע נערך במעמד שר התרבות והספורט היוצא חילי טרופר, שברך והדליק את נרות חנוכה, ביחד עם נשר ומפיק הסרטים משה אדרי, הבעלים של רשת סינמה סיטי.

השר טרופר אמר באירוע: "אבי הוא איש של חזון שרגליו נטועות עמוק בישראליות".

בחוגגים; חבר הכנסת יואב גלנט; כוכבי סרטיו השונים של נשר ביניהם : נלי תגר, לירז צ'רכי ותום אבני, ידין גלמן, תובל שפיר וחלי גולדברג מ"הלהקה"; אדווה דדון בהופעת בכורה עם בן זוגה ידין גלמן; פנינה אדרי מנכ"לית חברת NMC יונייטד; לירון אדרי מנהלת הפצה סרטי יונייטד קינג; ד"ר נועה רגב, מנ"כלית קרן הקולנוע; יאיר ניצני;  יניב ביטון שמככב בסרטו הקרוב של נשא "גן קופים"; הבמאי שמי זרחין ורעייתו העורכת עינת גלזר זרחין; גיורא עיני, מנכ"ל קרן רבינוביץ'; מאיר פנינגשטיין, מייסד פסטיבל הקולנוע הישראלי בבוסטון ומתופף להקת "כוורת"; נועם סמל, מנכ"ל תיאטרון הבימה.

אבי נשר ולירון אדרי. צילום: רפי דלויה

אבי נשר ולירון אדרי. צילום: רפי דלויה

בין המברכים הייתה השחקנית נלי תגר, שכיכבה בסרט "החטאים" שאמרה כי לשחק בסרטים של אבי נשר זה תן תקן, כמו לעבור קורס טייס. אדיר מילר, הקליט ברכה בה אמר: "אבי הוא קודם כל במאי של שחקנים, כולו מלא רגש".

נשר הנרגש הודה לכולם ובעיקר לאנשים שאפשרו את תחילת דרכו, כמו גם לסינמטק תל אביב. נשר: "בשנה שהסינמטק קם, הייתי חייל בודד, בלי משפחה בארץ והסינמטק היה הבית שלי".

הוא הודה לאיריס אשתו ולתום ביתו: "שתי נשים שבלעדיהן לא הייתי ממשיך לעשות סרטים, אין לי מילים מספיק להודות לכן. כל אחת מהן ושתיהן יחד הן מעוז צור ישועתי, ולהן נאה לשבח, לשבח הרבה, יום יום, שעה שעה".

דינה פלד ונועה רגב. צילום: רפי דלויה

דינה פלד ונועה רגב. צילום: רפי דלויה

 

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *