ליאור קיי אבישי. צילום: פרטי
ליאור קיי אבישי. צילום: פרטי

הפעיל החברתי ליאור קיי אבישי מתכוון להתמודד על ראשות עיריית ת"א

בטור אישי שכתב הוא מסביר את הסיבות למהלך
רותי בוסידן | 12.04.2022

ליאור קיי אבישי, תושב שכונת כרם התימנים, פעיל חברתי וממקימי הפרלמנט האזרחי של תל אביב יפו הודיע השבוע על כוונתו להתמודד על ראשות העיר. בטור אישי שכתב תחת הכותרת: "דמוקרטיה? לא לעשירים בלבד",  הוא מסביר את הסיבות להחלטתו.

"לאחרונה", הוא כותב, "קיבלתי החלטה להתמודד לראשות עיריית ת"א יפו מול רון חולדאי. זאת החלטה שהתגבשה בראשי שנים רבות. ליאור קיי אבישי, עובד סוציאלי בהכשרתו ותל אביבי בנשמתו. הולך להתמודד מול רון חולדאי. בזירה של אנשי עסקים, כוכבי נבחרות חלומות ללא תעסוקה ומפלגות ארגזי מתפקדים של פריימריז.

"יוקר המחיה בעיר זלג גם לדמוקרטיה. כמו דיור גם הדמוקרטיה שייכת לעשירים. היאוש של התושב והתושבת מהבירוקרטיה העירונית שלא סופרת את האזרח זולגת גם למערכת הדמוקרטית.

"חלק מהפנמת היאוש שהדמוקרטיה היא לעשירים בלבד היא גם אצל חלק מהאנשים שאכפת להם בעיר. יאוש כמו בתחום הדיור שלעולם לא נוכל לקנות לנו נכס דמוקרטי אלא מקסימום נגור בשכירות אצל הפריץ- בעל הון, סלב, קומיקאי, פוליטיקאי או גנרל בדימוס שיקנה אותנו בארוחה, לינה ולבוש בסיסיים. הפנמה שאין תקווה בכוח אזרחי שעובד בשטח כי אין באמת ח'יר מעבודת כפיים. מקסימום לקנות אותה בהון של  שקל תשעים לגולגולת כמטבע העובר לסוחר.

"אחת הסיבות שאני פועל בהתמודדותי היא לשבור את הפרדיגמה שהדמוקרטיה שייכת למי שיש לו הון אישי שאיתו יוכל לקנות. אני רוצה להוכיח לעצמי וגם לסביבה שיש תקווה שהדמוקרטיה לא שייכת לעשירים בלבד".

אז איך דייר בדירת דמי מפתח עם משכורת של עובד סוציאלי יכבוש את ראשות העיר?

"הון חברתי וזה כעובד סוציאלי אני תמיד מרגיש שיש לי. בעצם ההון החברתי של התאגדות של תושבים היא בסיס הכוח שלי. בסיס הכוח שלנו כתושבים. מגיל 15 שהייתי לבד עם היציאה מהארון שלי הבנתי שאני צריך למצוא חברים כמוני או לפחות דומים לי שלא אהיה לבד מול המוסדות הדורסניים עבורי.

"יש גם תקווה שאני נאחז בה – ביישימון היאוש יש גם התארגנויות תושבים נקודתיות על בסיס שכונה ונושא שמתאגדות לאט לאט לפרלמנט האזרחי של ת"א יפו. מאמין ומקווה שהכוח הזה יפעל כגוף כלל עירוני שיפעל ליצר שינוי פוליטי בעצמו. נייצר בעצמנו מנהיגות ונביא אותם הביתה מהסופרמרקט על ידי שליח של וולט נתווה יחד רשת חברתית של תושבים ותושבות שנפגעו מהמדיניות ולהתאגד למישור הדמוקרטי. העבודה המשותפת שלנו יש בה תרפיה שיקומית שתוציא אותנו מהיאוש הפוליטי ותתן תקווה אזרחית שכוחנו במותננו. העושר בידינו".

קטגוריות: שכונות ורבעים

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *