אנשים עומדים ליד שלט רחוב שדרת תל אביב יפו בפרייבורג גרמניה
שדרת תל אביב יפו בפרייבורג גרמניה. צילום: Patrick Seeger

רחוב חדש בפרייבורג גרמניה: שדרת תל אביב-יפו

הרחוב נחנך במסגרת שיתוף פעולה בין שתי הערים
רותי בוסידן | 30.11.2021

תגידו מזל טוב –  רחוב חדש נולד בפרייבורג גרמניה שנקרא "שדרת תל-אביב-יפו".

במסגרת שיתוף הפעולה בין תל אביב-יפו לפרייבורג, נחנך רחוב חדש בעיר הגרמנית – שדרת תל-אביב-יפו, Tel Aviv-Yafo Allee.

​שדרת תל-אביב-יפו נמצאת בשכונת Weingarten בפרייבורג, העיר השותפה של תל-אביב-יפו.

פרייבורג, או בשמה המלא Freiburg im Breisgau, היא עיר בדרום מערב גרמניה, השוכנת באזור היער השחור, אחד מאזורי הקיט של גרמניה, ובסמוך לגבולות עם שוויץ וצרפת.

שלט רחוב כחול בשדרת תל אביב יפו בפרייבורג גרמניה

שדרת תל אביב יפו בפרייבורג גרמניה. צילום: Patrick Seeger

מדובר בעיר היחידה בגרמניה בה מתקיים שילוב מיוחד במינו של טבע ועיר. היא נחשבת לאחת הערים הירוקות ומובילות בעולם לשימור סביבתי ואחת הראשונות באירופה לאמץ וליישם מדיניות סביבתית. עיר ששכונותיה נבנו על פי עקרונות של פיתוח בר קיימא, מרכז תעשייה ומחקר סולארי, שתושביה מגלים מודעות רבה לנושאי סביבה, מחזור ואנרגיה חלופית.

בשנת 2012 חתמו שתי הערים על מזכר הבנות בתחום קיימות אשר השיק מהלך לשיתוף פעולה בתכנון בר קיימא, תחבורה, ניהול פסולת, אנרגיה ושיתוף ציבור בקבלת החלטות.

בשנים האחרונות הלך והעמיק מאוד הקשר בין שתי הערים. אחרי שנים רבות של פעילות מבורכת של אגודת הידידות פרייבורג-תל אביב-יפו, ושיתופי הפעולה וחילופי ידע בתחומי איכות הסביבה, נוער, חינוך ותרבות, בעלות תועלת רבה לשתי הערים, נחתם הסכם ערים שותפות בשנת 2015. הסכם זה מציין את היחסים ההדוקים בין שתי הערים.

ראש העיר הקודם של פרייבורג, דיטר סלומון, אף קיבל  ב-2015 אות הצטיינות משגריר ישראל בגרמניה על הפעילות בפרייבורג למען קידום היחסים בין שתי הערים והקשר לישראל.

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *