אוטו תל. תל אביב. צילום: י.ש.צ
אוטו תל. תל אביב. צילום: י.ש.צ

בקרוב: שירות רכבים שיתופיים חדש של העירייה

המיזם, אותו כינה אסף הראל ״Out of Tel״, יאפשר להשכיר רכבים לנסיעות מחוץ לעיר. בניגוד לאוטותל, מרבית החניות הייעודיות למיזם יהיו בחניונים עירוניים
איתי בכר | 28.12.2021

האם בקרוב נראה ברחובות העיר רכבים שיתופיים של העירייה – שהם לא רכבי אוטותל? חבר מועצת העיר אסף הראל צייץ אתמול (שני, 27.12.21)  בטוויטר כי בקרוב יושק מיזם רכבים שיתופיים חדש בעיר שיהיה מיועד לנסיעות מחוץ לעיר.

לפי הפרסום של הראל, הרכבים המשותפים יפוזרו בחניונים עירוניים ויתנו מענה לכל אלו שמעוניינים להשכיר רכב לנסיעה מחוץ לעיר. מטרת הפרויקט, אותו כינה ״Out of Tel״ (שם זמני), היא לאפשר לתושבי תל אביב לזנוח את הרכב הפרטי ולעבור לתחבורה ציבורית ורכיבה על אופניים.


בימי שישי-שבת, כאשר התחבורה הארצית אינה פועלת, מפעילה עיריית תל אביב-יפו בשותפות עם עיריות נוספות מהמרכז את מיזם ״נעים בסופ״ש״ המספק קווי אוטובוסים תדיריים בשבת – ובחינם. עם זאת, לא נותר מענה לנסיעות מחוץ לעיר בשבתות ובחגים. תושבים רבים מחזיקים רכב פרטי בעיר רק בשביל אותן נסיעות בסופי השבוע. כעת, מקווים בעירייה כי המיזם החדש יאפשר לאותם תושבים להתנייד בכל הארץ בשבת מבלי להחזיק ברכב פרטי. הראל טוען כי על פי סקר שערכה העירייה, ישנם עשרות אלפי תושבים בעיר שמעוניינים בשירות החדש.

עוד פורסם כי המכרז להפעלת השירות עתיד להתפרסם בשבועות הקרובים וכי לא תהיה השקעה עירונית ברכבים. בשלב הראשוני צפויים לפעול 100 רכבים. בניגוד לאוטותל, מרבית החניות היעודיות יהיה בחניונים עירוניים ולא ברחובות. כמו כן, השירות יפעל על בסיס אפליקציה יעודית ויהיה ניתן להזמין רכבים מראש.

חניות לרכבי אוטותל. צילום: איתי בכר

חניות לרכבי אוטותל. צילום: איתי בכר

כזכור, מאז 2017 מפעילה עיריית תל אביב בשותפות עם חברת "Car2Go" את מיזם ״אוטותל״ – שירות להשכרת רכבים שיתופיים בתל אביב. הנסיעה באוטותל מוגבלת רק לאזור המרכז (בין נתניה לאשדוד) ועלות הנסיעה מחוץ לגבולות תל אביב גבוהה יותר. כחלק מהשירות, הקצתה העירייה כ-500 חניות בלעדיות לרכבי אוטותל ברחבי העיר, והחנייה בהם אסורה לאף רכב אחר. עם זאת, רכבי אוטותל יכולים לחנות בכל חנייה בעיר – גם אם היא אינה בלעדית לרכבי אוטותל. הדבר הוביל למחאות של תושבים רבים בעיר, שטוענים כי מדובר בהשתלטות של חברה מסחרית על שטח ציבורי.

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שירות מיותר שגוזל חנייה יקרה