התערוכה בדיזינגוף סנטר. באדיבות "לראות רחוק"
התערוכה בדיזינגוף סנטר. באדיבות "לראות רחוק"

רואים רחוק, רואים תקווה

תערוכה ייחודית של אמנים הלוקים ב"ראיית צינור" שנפתחה לקהל הרחב בדיזינגוף סנטר, מאפשרת הצצה לעולמם של לקויי הראייה
אירית מטיאס | 24.07.2023

בגלריה החברתית של דיזנגוף סנטר בתל אביב מוצגת בימים אלה התערוכה "נקודת מבט", המציגה את נקודת המבט של לקויי ראייה המתמודדים עם מחלות רשתית גנטיות, כשהמובילה בהן היא רטיניטיס פיגמנטוזה (RP).

התערוכה, הפתוחה לקהל ללא תשלום עד יום שלישי בשבוע הבא, היא בחסות עמותת "לראות רחוק" ובתמיכת חברת "נוברטיס", והיא מציגה עבודות של אמני הקהילה ויצירות מפורסמות מנקודת המבט של המתמודדים עם המחלה. מטרתה לאפשר לציבור הרחב להיחשף לעולמם של המאופיינים בשדה ראייה מצומצם מאד עד כדי מה שמכונה "ראיית צינור" שהתערוכה מנסה להמחיש, אך בעיקר מציגה את הצד האופטימי של חבריי הקהילה, שלמרות המגבלות והאתגרים עושים הכל כדי לראות כל פרט בחיים ולחיות חיים מלאים.

רעות גילה, יוסי סעידוב, אלעד מרון, ליאת אלון ונאוה רואה. צילום: ליאל ברזני

רעות גילה, יוסי סעידוב, אלעד מרון, ליאת אלון ונאוה רואה. צילום: ליאל ברזני

יוסי סעידוב, ממייסדי קהילת "לראות רחוק" אשר מתמודד גם הוא עם מחלת ה-RP, אומר: "עבורנו זאת הזדמנות להראות שגם המתמודדים עם RP יכולים לחיות חיים מלאי אור ותקווה. התערוכה ממחישה בצורה יוצאת דופן את נקודת המבט הייחודית של המתמודדים עם המחלה ומאפשרת לציבור להכיר ולחוות אותה".

אלעד מרון נשיא נוברטיס ישראל הוסיף: "אנו גאים ונרגשים לקחת חלק בתערוכה כל כך ייחודית, חשובה וערכית ולתמוך במהלך לטובת העלאת מודעות למחלת ה-RP".

קטגוריות: תרבות ופנאי

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *