אוטובוסים בחניון רידינג. באדיבות עיריית תל אביב-יפו
אוטובוסים בחניון רידינג. צילום: גיא יחיאלי. באדיבות עיריית תל אביב-יפו

תתחילו להיפרד מקו מספר 1

הקו שפועל במקביל למסלול הרכבת הקלה יצמצם פעילות החל ב-17.1 ובמהלך השנה יחדל לפעול סופית. קו 50 החדש יציע מסלול משלים
מערכת תל אביב אונליין | 08.01.2024

קו האוטובוס מספר 1 של חברת "דן", המקביל למסלול הקו האדום של הרכבת הקלה, יתחיל לצמצם פעילות החל ב-19.1.24 ובמהלך השנה יבוטל לחלוטין. "דה מרקר" מדווח כי לפי התכנון של משרד התחבורה, הקו תוכנן להתבטל שלושה חודשים לאחר פתיחת הקו האדום, אך הדבר נדחה בשל פרוץ המלחמה.

משמעות ביטולו של הקו היא שלנוסעים לא תהיה עוד אלטרנטיבה תחבורתית על ציר התנועה. ממשרד התחבורה נמסר כי "אין מקום להפעלת מערכת הסעת המונים באותו ציר גם באוטובוס וגם ברכבת הקלה. המשאבים המושקעים בקו 1 מיועדים להסטות לקווים אחרים במרחב וכן להוצאת חלק מפעילות חברת דן לתחרות".

קו 1 הוקם כקו מקביל לרכבת הקלה לפני כעשור. הותרת הקו עד כה נועדה לתת גיבוי תחבורתי, בשלב ההשקה. בקרוב יחל לפעול קו אוטובוס חדש, מספר 50, בין פתח תקווה לתל אביב. "הקו נועד להוות השלמה לקו האדום, שכן יש מקטעים בהם התוואי לא זהה לחלוטין, וכן יש מקטעים של הרכבת הקלה שבהם התחנות ממוקמות במרווחים גדולים (בייחוד במקטע התת-קרקעי), ויש צורך לשמר שירות גם בתחנות ביניים שמספקות שירות במפלס הרחוב", נמסר ממשרד התחבורה.

 

קטגוריות: תחבורה ותשתיות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

למה לבטל אני צריך להשתמש בקו הזה בימי שבת

מזכיר את מעשה הנבלה שעשו בחיפה כדי לכפות שמוש במטרונית: רצחו 25 קוי אוטובוס
תל אביב יים, התכוננו, זה הפשע שמחכה גם לכם.