"אחרית" - המופע החדש של להקת המחול פרסקו
"אחרית" – המופע החדש של להקת המחול פרסקו. צילום: אפרת מזור

פנטזיה פיוטית

להקת המחול פרסקו מציגה בבכורה עולמית את המופע החדש שלה - "אחרית". כתבת ת"א אונליין, רותי בוסידן, על פיזיות מטלטלת ובועטת על במה
רותי בוסידן | 11.05.2022

להקת המחול פרסקו מציגה בבכורה עולמית את המופע החדש שלה – "אחרית". להקת המחול פרסקו פועלת משנת 2004 ונחשבת לאחת הלהקות הבולטות בתחום המחול העכשווי בישראל. המופע "אחרית" עוסק בזמן בו אנו נמצאים, זמן של פוסט אירוע ותחילתו של אירוע חדש. מדובר בפנטזיה פיוטית על מסע קבוצתי אל ובתוך הזמן, סבוכים במעגל נצחי של להיות ושוב להיות.

"אחרית" - המופע החדש של להקת המחול פרסקו. צילום: אפרת מזור

"אחרית" – המופע החדש של להקת המחול פרסקו. צילום: אפרת מזור

המופע מציג פנטזיה אלגורית ובו בזמן סיפור פשוט על תקווה של אדם לשנות ולהשפיע על מהלך חייו וגורלו. המופע מתרחש בעולם המעוות את חוקי המקום והזמן בניסיון ללכוד רגעים שחמקו.  זוהי הצצה למהות הקיום האנושי, שיש בו הרמוניה ודיסהרמוניה, במימד האישי והקולקטיבי. עשרה רקדנים בעבודה פיזית מטלטלת ובועטת מביאים לבמה עולם בו הכל מסתיים ומתחיל שוב מהתחלה. הרגעיים האנושיים, הפשוטים והמורכבים, מתרחשים לנגד עינו של הצופה, על במה המדמה עולם דמיוני. מימד הזמן הנספר ורץ שוב ושוב לאורך המופע מסמן את התקופה בה אנו נמצאים, תקופה בה מתרחשים אירועים המעצבים את מהלך ההיסטוריה.

"אחרית" - המופע החדש של להקת המחול פרסקו. צילום: אפרת מזור

"אחרית" – המופע החדש של להקת המחול פרסקו. צילום: אפרת מזור

להקת המחול פרסקו עלתה על הבמה לראשונה בשנת 2004 כקבוצת מחול עצמאית שהוקמה על ידי הרקדן והכוריאוגרף יורם כרמי . מאז הקמתה ועד היום גדלה הלהקה והיא נחשבת כיום אחת הלהקות הבולטות בתחום המחול העכשווי בישראל ופועלת מתוך בית פרסקו למחול ותרבות שהקימה בשכונת נווה שאנן בדרום תל אביב. להקת המחול פרסקו שמה לה למטרה לקדם ולחשוף את אמנות המחול לקשת מגוונת של קהלים, לפעול לחינוך לרבגוניות בשיח התרבותי בישראל ולפעול לקידום ולחשיפה של יצירה ישראלית בארץ ובעולם.

כוריאוגרפיה: יורם כרמי. עיצוב פסקול ומוסיקה מקורית: נעם הלפר. עיצוב תאורה: דני פישוף – מג'נטה. עיצוב תלבושות: מאור צבר.  עיצוב חלל: נעה בירן- טלמון בירן סטודיו לאדריכלות. בכורה עולמית:  15,16 במאי 2022, מרכז סוזן דלל, תל אביב.

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *