דני קושמרו מציג את תוצאות הסקר. צילום מתוך ערוץ 12
דני קושמרו מציג את תוצאות הסקר. צילום מתוך ערוץ 12

ערוץ 12: חולדאי – 29%, ברביבאי – 22%, לא החליטו – 29%

כבר בשישי בבוקר החלה דרמה סביב פרסום הסקר, לאחר שעורך אולפן שישי צייץ "האם חולדאי יודח". התוצאות, אפשר להניח, אכזבו את כולם - ולנוכח כמות המתלבטים זוהי רק ההתחלה
שי שגב | 01.07.2023

תוצאות סקר מפתיע פורסמו באולפן שישי של חדשות 12 במהלך הסופשבוע, כאשר בפעם ראשונה נערך מדגם אודות הבחירות לראשות עיריית תל אביב – יפו. תוצאות הסקר, כפי שבוצע על ידי מכון מדגם, בראשות מנו גבע ובשיתוף iPanel: רון חולדאי – 29%, אורנה ברביבאי – 22%, ציפי ברנד – 8%, עמוס שפירא – 5%, יובל צלנר – 5%, ראובן לדיאנסקי – 2%, ו-29% עדיין לא החליטו למי יצביעו.

הסקר העסיק מאוד את המטות בסוף השבוע. עורך "אולפן שישי", רון ירון, פרסם כבר בשעות הבוקר של יום שישי פוסט פייסבוק ובו כתב: "הערב – הקרב על תל אביב: סקר ראשון ודרמטי: מי מוביל במרוץ, האם חולדאי יודח?". ברקע הכיתוב הופיעו ארבעה מן המתמודדים: ראש העירייה המכהן, רון חולדאי; המצטרפת החדשה למירוץ – ח"כ אלופה במיל' אורנה ברביבאי; המתמודד הכי וותיק במרוץ – עמוס שפירא; והמתמודדת ששימשה כסגנית ראש העירייה, ציפי ברנד.

ההודעה על עריכת הסקר ותוצאותיו עברה כאש בשדה קוצים בין המתמודדים השונים, כאשר כמעט מן כל המטות פנו לעיתונאי ירון וביקשו בעדינות  להדליף להם את תוצאות הסקר (והתשובה: "כמובן שלא"). במקביל – פנו אליו שני המתמודדים הנוספים לראשות העיר: ח"כ לשעבר יובל צלנר וכן סגן ראש העיר לשעבר ראובן לדיאנסקי, כדי לבדוק האם  מועמדותם נלקחה בחשבון בתוך הסקר וחשוב יותר – מדוע תמונותיהם לא מופיעות לצד ארבעת המתמודדים הנוספים?

חלפו כשעתיים בלבד, ורון ירון פרסם פוסט מעודכן על הסקר, והפעם דאג לשלב בתמונה את כל ששת המתמודדים לראשות העיר (אם כי המתמודד ליאור קיי אבישי כלל לא נספר בסקר, וגם תמונתו לא השתלבה).

לקראת פרסום הסקר, ניסו במטות לנחש את תוצאות הסקר. חלק מן המטות אף טענו כי הסקר הוא "מטעם" המטה של חולדאי, וכי אין ספק כי ראש העיר המכהן ייצא עם ידו על העליונה, וכי למעשה, פרסום התוצאות הוא השקת הקמפיין של חולדאי.

בשעה 20:00 הסתודדו כל המתמודדים על ראשות העיר סביב מדורת השבט של הטלוויזיה הביתית, ונאלצו לחכות עד לשעה השנייה של המהדורה. רק בשעה 21:00, עם החזרה ממקבץ פרסומות אינסופי, מנחה האולפן, דני קושמרו, עלה על במת המיצג האלקטרוני והתחיל להציג את התוצאות.

אפשר להניח כי בכל המטות הרגישו סוג של אכזבה. במטה של חולדאי היו בטוחים שיש להם לפחות 45% מן הקולות מבלי לעשות דבר – וכך לא יצטרכו ללכת לסבב שני של בחירות. במטה של ברביבאי ציפו לקרב צמוד יותר, מבלי ש"הקטנים" ינגסו באחוזים. ברנד שהשקיעה לא מעט בשטחי פרסום ברחבי העיר הייתה בטוחה שתעבור את ה-10% לפחות. שפירא כבר עושה קמפיין למעלה משנתיים, והגיע למספר המאכזב מאוד של 5% בלבד.

צלנר, שגם הוא השקיע לא מעט בפרסום בשבועיים האחרונים, התאושש מהר והודיע בקבוצה שלו: "קיבלנו חמישה אחוזים בשבוע עבודה. תארו לכם מה נעשה בארבעה חודשים – שבת שלום". ולדיאנסקי? אם אחרי ההד התקשורתי והרעש והצלצולים שעורר בחודשים האחרונות הוא הגיע ל-2%, אפשר לתהות מה מטרת התמודדותו.

בשל השבת, אף מטה לא הגיב בצורה רשמית על תוצאות הקמפיין, אך ניכר כי נדרשת עוד עבודה רבה מצד כל המטות – גם כדי לזכות במודעות תושבי תל אביב (שכרגע כמעט 30% כלל לא החליטו למי יצביעו), וגם כדי להחליט אם להמשיך ולהשקיע כספים ואנרגיה במרוץ על כיסא ראש העיר, או שמא להתחיל לעבוד על חיבורים, מיזוגים ועוד כמה דילים פוליטיים.

לקראת המשך החודש צפויים עוד סקרים של המועמדים לראשות העיר עצמם. אנו נדאג להביא אותם לידיעתכם.

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *