מונית שירות ברחוב לוינסקי. צילום: אביה בן דוד
מונית שירות ברחוב לוינסקי. צילום: אביה בן דוד

מוניות השירות לא יחליפו את האוטובוסים ב'נעים בסופ"ש'

כך מבהירה בשיחה עם "תל אביב אונליין" מיטל להבי, מחזיקת תיק התחבורה בעיריית תל אביב, זאת על רקע התוכנית של משרד התחבורה להעביר את הפעלת מוניות השירות לידי הרשויות המקומיות, כדי יאפשר לעיריות להפעיל תחבורה ציבורית גם בסופי השבוע
רותי בוסידן | 06.06.2022

סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה מיטל להבי מבטיחה: "מוניות השירות לא יחליפו את האוטובוסים הנוסעים בסופי שבוע במסגרת 'נעים בסופ"ש'".

הבטחה זאת באה על רקע התוכנית של משרד התחבורה להעביר את הפעלת מוניות השירות לידי הרשויות המקומיות. המתווה יאפשר לעיריות להפעיל תחבורה ציבורית בתשלום גם בסופי השבוע.

בעקבות כך עלתה האפשרות שעיריית תל אביב תשתמש במוניות השירות עבור מיזם "נעים בסופ"ש" שכיום הוא שירות חינמי כשרוב העלות נופלת על העיריות השותפות במיזם ובעיקר על עיריית תל אביב.

להבי כאמור, הודפת טענות אלה. "זה פופוליזם לדבר על מוניות שירות כתחליף ל'נעים בסופ"ש'", היא אומרת, "במסגרת 'נעים בסופ"ש' נוסעים באוטובוסים כ-20 אלף איש מדי סוף שבוע. זה לא יהיה הגיוני לחזור בחזרה למיניבוסים. זה לא אפשרי וזאת לא המטרה".

מיטל להבי, סגנית ראש העיר תל אביב יפו הממונה על תחום התחבורה. צילום: ינאי מיכאלי

מיטל להבי, סגנית ראש העיר תל אביב יפו הממונה על תחום התחבורה. צילום: ינאי מיכאלי

מהם לדעתך היתרונות של העברת מוניות השירות לידי הרשויות המקומיות?

"אחד היתרונות הוא שיהיה אפשר לספק תחבורה ציבורית 24/7. היתרון של מוניות שירות הוא שהן יכולות לעבוד גם בשתיים לילה וגם באמצע השבוע. בנוסף, מוניות השירות הן פתרון לנסיעות בשבת שמקובל במסגרת הסטטוס קוו ולכן זה יאפשר להכניס נסיעות בשבת לערים נוספות. זאת פעם ראשונה שהמדינה נותנת לעירייה לנהל שירות היסעים לא רק לשישי שבת וזה יאפשר לנהל שירות היסעים לכל מיני מטרות כמו למשל היסעים לעובדים, היסעים לאיצטדיונים, ושירות היסעים לאירועים ולמקומות שאין אליהם תחבורה ציבורית. דבר נוסף, זה יאפשר שיתוף פעולה בין הרשויות".

ומהן החסרונות?

"מה שפחות לטובה זה שמדובר בשירות הפסדי. זה לא שירות רווחי. המדינה מעבירה לנו לנהל שירות שלא עומד על הרגליים שלו. זה לא שהמדינה מעבירה לנו 'בוננזה'.  זה נכון שעיריות יודעות להיות יותר יעילות אבל בסופו של דבר העבירו לנו שירות הפסדי. בנוסף, נותנים לנו להפעיל אותו במגבלות. ביקשנו להגדיל ל-13 מושבים עם נגישות לנכים אבל אי אפשר כי אז נחשבים להיסעים. מצד אחד זה מהווה פריצת דרך ומצד שני מעבירים לנו את המוצר לקבורה.  אני מאוד אוהבת את מוניות השירות ומאוד רוצה להציל אותם. אני גידלתי את הילדים שלי עם מוניות שירות בתל אביב ויש לי זיכרון טוב ממנו אבל זה לא כזה רווחי".

קטגוריות: תחומים אחרים

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *