הפגנה נגד אלימות ברמת אביב. צילום: פרטי
הפגנה נגד אלימות ברמת אביב. צילום: פרטי

ראש מינהל חינוך בת"א על ההורים: "להקות זאבים אורבניות מעוררות חרדה"

בראיון ל-102 אףאם טענה שירלי ברכה רימון שיש "מתקפה מתוזמנת" נגד מנהל תיכון אליאנס והדפה את תלונות ההורים, התלוננה על קריאות החרדה של ההורים, וסיכמה: לא מדובר בגל אלימות, אלא ב"מקרה קיצון". אם באזור: "חולדאי חייב לפטר אותה בשלב ראשון, כי הדבר הזה צמח להם כאן תחת הרגליים"
מערכת תל אביב אונליין | 18.01.2023

הרוחות ברמת אביב בעקבות תקיפת החייל אוריאן בניאן ממשיכות לסעור. בקרב ההורים יש כעס גדול על ראש העירייה רון חולדאי, שטרם נפגש עם ההורים ודרישה לפיטוריה של ראש מינהל החינוך, שירלי רימון ברכה. האחרונה התראיינה אתמול בעניין לתוכנית של נלי תגר ולירון ויצמן ברדיו 102 אףאם וחלק מהדברים קוממו מאוד את ההורים. על רקע תלונות ההורים בנוגע לתפקודו של מנהל תיכון "אליאנס" שבו לומדים נערים המעורבים באירוע, טענה ראש המנהל בראיון ש"יש פה מתקפה מתוזמנת נגד מנהל התיכון". את חלק מההורים המובילים את המאבק כינתה "להקות זאבים אורבניות" שלדבריה, "בדרך כלל במקרים כאלה ישר קוראים חרדה, חרדה".

לדברי ראש המינהל בראיון, לא היה דופי בהתנהלות המנהל, התלמידים הושעו מייד מלימודים ובאופן כללי "אין אלימות בתוך אליאנס". עוד אמרה בראיון, שלא מדובר בגל אלימות, אלא ב"מקרה קיצון".

ההורים זועמים על מה שמוגדר על ידם "מדיניות ההתנערות" של מנהל החינוך והעירייה. "היא צעקה ותקפה ונראה שההגנה על המנהל יותר חשובה מלהגן על הילדים! וגם המשך השיחה הזוי לא פחות!", נכתב בקבוצת הוואצאפ של ההורים.

"צריך להבין את הסיפור כאן", אמרה אחת האמהות ל"תל אביב אונליין":  "יש ראש עיר שלא בא להיפגש עם התושבים ויש ראש מנהל חינוך שממש תוקפת אותם. המחאה הזו לא צפויה להירגע. יש פה בני נוער עבריינים ברשות שצמחו תחת האף של הרשויות – והניסיון להסיר אחריות חמור. חולדאי חייב לפטר אותה בשלב ראשון, כי הדבר הזה צמח להם כאן תחת הרגליים". לדברי האם, ששמה שמור במערכת, "כולם פוחדים, יש ילדי עבריינים שמשליטים טרור. הכל היה ידוע וברור גם לעירייה וזה כישלון גדול שצריך להיות לו מחיר".

הבוקר הפגינו ההורים מול תיכונט – בכוונתם להחריף את המאבק בימים הקרובים.

מעיריית תל אביב יפו נמסר בתגובה:

"אין עיר שמשקיעה רבות בחינוך כמו העיר תל אביב-יפו, אשר מטפחת מערכת חינוך מבוססת שוויון, מקדמת ערכים ופורצת דרך ומציבה את דור העתיד בראש סדר עדיפויותיה על ידי השקעה כספית חסרת תקדים.

"יובהר כי האירוע המצער לא התרחש בין כותלי בית הספר או במהלך שעות הלימודים, וכן כי מדובר במקרה קיצוני וחריג שאין להשליך ממנו על אלימות אחרת במערכת. כמו כן, לעירייה אין סמכות בנושא. עם זאת, מרגע שנודע לנו דבר המקרה, בית הספר מנהל את האירוע בצורה המקצועית ביותר על ידי בירורו ותיחקורו עם כלל הגורמים הרלבנטיים (אגף סל"ע, מנהלי החינוך והשירותים החברתיים), הוצאת מכתב להורים, מעגלי שיח עם כלל התלמידים, תגבור של יועצות והשירות הפסיכולוגי ועוד".

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *