רובוט משלוחים של יאנגו. אילוסטרציה. bekzhan. אנספלש.
רובוט משלוחים של יאנגו. אילוסטרציה. bekzhan. אנספלש.

רובוטי המשלוחים של יאנגו הורדו מהמדרכות בתל אביב

אתר "דה מארקר" מדווח כי עיריית תל אביב-יפו החליטה לעצור את הפיילוט שהתרחש בעיר בחודשים האחרונים, לאחר שתושבים התלוננו על חסימת מדרכות והפרעה להולכי רגל
רותי בוסידן | 07.07.2022

עיריית תל אביב-יפו עצרה את הניסוי של רובוטי המשלוחים של יאנגו, כך מדווח אתר "דה מארקר".

הפיילוט של יאנגו בתל אביב התחיל לפני חודשים ספורים, אולם תושבים התלוננו על חסימת מדרכות והוא ספג ביקורת מצד הולכי רגל, ולכן הורתה העירייה לחברת יאנגו, מקבוצת יאנדקס הרוסית, להפסיק את הפיילוט ברובוטי משלוחים אוטונומיים שהתבצע בעיר.

הנוכחות הגוברת של הרובוטים בעיר בחודשים האחרונים עוררה לא מעט סקרנות מצד עוברים ושבים  אך כאמור, ההנחיה  לביטול התקבלה לאחר שהצטברו תלונות של אזרחים על כך שהרובוטים וחוסמים את במדרכות.

הרובוט האוטונומי של חברת יאנדקס, מופעל באמצעות טכנולוגיית הרכב האוטונומי. הרובוט, נקרא "רובר", ויכול לתכנן ביעילות את המסלול הבטוח ביותר בזמן אמת, לזהות רכבים, סימני דרך, רמזורים והולכי רגל מתקרבים, ומתנהל במהירויות של עד 8 ק"מ בנסיעה על מדרכות או באזורי הולכי רגל אחרים. בזמן ניווטם העצמאי של הרובר בדרכים, הלקוחות יוכלו לעקוב אחר מסלולם בזמן אמת באפליקצייה.

מעיריית תל-אביב-יפו נמסר בתגובה: "מיפוי רחובות העיר במסגרת פיילוט רובוטי המשלוחים של חברת יאנגו דלי ניתן על ידי משרד התחבורה בהתניית אישורה של עיריית תל-אביב-יפו. נכון לרגע זה, עצרה העירייה את הפעילות לטובת בחינת דרכי הפעלתם והתאמתם לתשתיות העיר".

 

 

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *