איור של אזהרה מהתחרדות העיר תל אביב
בר זוהר וחולדאי. איור: שמואל אליעז AI

בורא עולם נגד חולדאי. כתב ההגנה

אביבית בר זוהר מזהירה את ראש העירייה מהשלכות ההסכם שלו עם מרצ: "לא משחקים עם בורא עולם". ומה אם בורא עולם משחק איתנו?
צחר רותם | 24.03.2024

מאז סוף השבוע לשכת ראש העיר תל אביב כמרקחה. יודעי דבר מדווחים כי חולדאי בעצמו, על אף עברו הצבאי המרשים, מודע לכך שהפעם יכול להיות שהקרב אבוד. הכל בגלל אביבית בר זוהר, ידוענית ומתברר שגם ידענית, שהצטרפה לסלבס אחרים ותקפה את חולדאי על חתימת הסכם קואליציוני עם מרצ שבמסגרתו התחייבות לפעול למניעת הצבה בלתי חוקית של דוכני חב"ד מחוץ למוסדות חינוך.

וכה כתבה בר זוהר, בנחרצות, מה שזיכה אותה – ממש בלי שהתכוונה כמובן – באזכור רבתי של שמה באתרי הרכילות: "אנחנו העם הנבחר. ומה מר חולדאי עושה? שנבחר עכשיו לבחירות בתל אביב שאין לי מושג למה. הוא החליט שכל מי שיניח תפילין יקבל קנסות מחוץ לבתי ספר ומחוץ למקומות ציבוריים. יקבל יקנסות. מי אתה רון חולדאי שאתה רב עם בורא עולם?".

וזה לא נגמר. כדי שלא יגיד שהיא לא צפתה פני באות ויהיה שבוי בקונספציה, הוסיפה: "תיזהר, הנה אני מזהירה אותך. אני אביבית בר זוהר, האישה הקטנה והחמודה, תיזהר ממה שאתה עושה, לא משחקים עם בורא עולם, לא משחקים עם המצוות ועם הדת שבורא עולם השריש לנו. לא משחקים, ומי שישחק – ייכווה ובגדול. אז תיזהר. מה אנחנו נמצאים בגרמניה הנאצית? לא הבנתי איך כולם לא מתקוממים על הדבר הזה".

"מי אתה שתתן קנסות לאנשים שרוצים להניח תפילין ולדבר לבורא עולם. מי אתה? אתה בשר ודם, מעפר באת ולעפר תשוב ויש רק אלוהים אחד. שמעת? וממנו תתחיל לפחד", ציוותה.

האמת? כחילוני אמיתי קראתי את דבריה של בר זוהר ונחרדתי. הככה ייעשה לאיש שאביבית אינה חפצה ביקרו, שלא לומר כועסת עליו? ואם חולדאי, שמונע לטענתה הנחת תפילין מיהודים, מקבל אזהרה כזו מ"סלב קטנה וחמודה" כל כך, מה יקרה למי שלא מניח תפילין מבחירה? כחילוני לחילוני, החלטתי לסייע לחולדאי בניסוח 3 סעיפים מרכזיים בכתב ההגנה שלו, רגע לפני שנציגת בורא עולם פוסקת את דינו סופית:

1. בואי, חולדאי לא "משחק" עם בורא עולם. אם כבר מדברים, יש תחושה שבורא עולם קצת משחק איתו ואיתנו בזמן האחרון. זה כולל אנשים שנטבחו, נרצחו, נשחטו או נהרגו במלחמה, בהם גם המון מניחי תפילין. וגם המון שלא.

2. חולדאי ממש לא מונע מיהודים הנחת תפילין. לא יודע מאיפה את צורכת את החדשות שלך (או שבעצם כן), אבל בשום מקום, בשום הסכם, לא נכתב כי ייאסר על יהודי להניח תפילין במרחב הציבורי. מה שכן נאסר ללא קשר להסכם, וזה לא חדש, זו הקמה של דוכנים המעודדים תלמידים להניח תפילין מחוץ לבתי הספר. למה? כי יש כאלה שרוצים לשמור את סביבת מערכת החינוך התל אביבית "סטרילית" משתדלנים למיניהם. מוזרים התל אביבים האלה.

3. לגבי ההערה על גרמניה הנאצית – החלטתי לבחון איך היו יהודי גרמניה הנאצית מניחים תפילין. אמנם לא מדובר בסוגה עלית דוגמת "חדשות בידור" ובכל זאת, החלטתי להיאחז בכמה משפטים מספרו של אלי ויזל באוטוביוגרפיה שלו, "כל הנחלים הולכים לים": "בבוקר היינו קמים, אבי ואני, לפני קריאת ההשכמה הכללית והולכים לבלוק סמוך במקום שמישהו החליף עשר מנות לחם בזוג תפילין, היינו כורכים אותם ליד שמאל ולמצח, מתפללים מהר, ומעבירים את התפילין לאיש הבא". בול כמו בתל אביב.

ואם כבר בר זוהר מקורבת לבורא עולם, אשמח לתשובה מהבוס לשאלה שלא מפסיקה לקנן: הייתכן שאביבית בר זוהר היא נזר הבריאה גרסת 2024. ואם כן, מה זה אומר עלינו.

קטגוריות: מדינת תל אביב

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

טור מעולה. מסכימה עם כל מילה בעיקר כאמא לתלמידה באליאנס שכל יום נאלצה עם חבריה לנסות להתחמק מהמשיחיים שרדפו אותם בניסיונות שידול של הנחת תפילין והדלקת נרות שבת ובתמורה הציעו להם הצעות "מפתות". מזל שיש מי שמתעקש לשמור את תל אביב חילונית וליברלית אחרת באמת יהיה סוף העולם. כתוב מעולה ואם תתקן את שגיאת הכתיב בכותרת המשנה ותתקן ל"אם" במקום "עם" יהיה מושלם

1. חולדאי מאפשר את ההפגנות והחסימות שגרמו לחמאס להבין שאנחנו חלשים
2.חולדאי בלי סוף מסלק את הדת היהודית מהעיר ונותן במה לערבים ולדוכנים של הרפורמים
3.ובוא לא נתחיל לדבר על השואה שבגלל היהורות של שהיהודים ה"ליברלים" הטציא את העינים להיטלר וככה התחילה השואה
4
חולדאי הידקטטור שלא מפסיק לדבר על ביבימאבל לאנרואה את הדבשת שלו

הציניות והזחיחות שלך מול אב"ז לא הופכת אותך ליותר חכם ממנה.