עדי גזית בכיכר המדינה. צילום: גדי סיירה
עדי גזית בכיכר המדינה. צילום: גדי סיירה

4.3 מיליארד שקלים יושקעו בפרויקט יוקרתי בכיכר המדינה

במסגרת הפרויקט יוקמו באזור שלושה מגדלי ספירלה של 40 קומות
אירית מטיאס | 03.05.2022

המימון החוץ בנקאי הגדול ביותר שניתן לפרויקט מגורים בישראל יוצא לדרך, כאשר חברת ברקת בניהול עדי גזית – מהחברות המובילות במתן אשראי בענף הנדל"ן, דיווחה על אבן דרך נוספת בקידום פרויקט כיכר המדינה.

ברקת שצפויה להעמיד את המימון לפרויקט כיכר המדינה מעדכנת כי כחלק ממקורותיה של ברקת התקשרה בהסכם לקבלת הלוואה בסך כ-1.7 מיליארד שקל מחברות הביטוח, מגדל וכלל, לטובת המימון של פרויקט כיכר המדינה. במסגרת הפרויקט, יוקמו שלושה מגדלי ספירלה זכוכית יוקרתיים שיכללו כ- 450 דירות, כל בנין ימנה כ- 40 קומות מעל חניון תת קרקעי לשימוש אישי (906 מקומות חניה), וחניון ציבורי בבעלות פרטית (720 מקומות חניה), פארק ושצ"פ, לרבות אגם מלאכותי, בשטח של כ- 50 דונם.

הפרויקט יבנה ב"כיכר המדינה", רחוב ה' באייר, תל אביב- יפו בשטח של 77.7 דונם. אדריכל הפרויקט הוא משרד אדריכלות אסקי מור סיון. בחודש החולף עדכנה ברקת כי חתמה על הסכם מימון עם מרבית הלווים מתוך כ-240 בעלי זכויות בכיכר המדינה בת"א, והיא ממשיכה בתהליך ההחתמה על ההסכם להעמדת מסגרות אשראי לטובת הקמת הפרויקט, כאשר סך האשראי שיועמד על ידי ברקת לפי הסכם המימון עומד על כ-2.05 מיליארד שקל.

העמדת ההלוואה מותנית בהתקיימותם של מספר תנאים מתלים, לרבות השלמת חתימת הסכם ההלוואה ורישום השעבודים הדרושים. העמדת האשראי היא צעד משמעותי לברקת, לקראת השלמת המימון לפרויקט המגורים המורכב והיוקרתי, המוערך בתקציב של כ-4.3 מיליארד שקל.

הפרויקט נמצא בשלב חפירה ודיפון, וכלל העבודות צפויות להימשך כחמש שנים.

ברקת בשליטת רוני בירם, יו"ר החברה, גיל דויטש, ועדי גזית, מנכ"ל החברה, מתמקדת בליווי בניה ליזמים לפי חוק מכר, לקבוצות רכישה ובעלי קרקע, והלוואות גישור.

עדי גזית: "זהו פרויקט דגל עבור החברה והתעשייה כולה, אנו שמחים על הבעת האמון המשמעותית שקיבלה ברקת מחברות הביטוח מהמובילות כלל ומגדל, ורואים בכך אבן דרך חשובה במסגרת התהליך לקידום הסכם המימון לפרויקט כיכר המדינה, שהינו פרויקט מורכב ואדיר מימדים. נמשיך בקידום והאצת היקפי הפעילות של החברה, עם מימון פרויקטים מגוונים ברחבי הארץ והגדלת תיק האשראי של ברקת הן לקבוצות בעלי קרקע, ליווי יזמים, והלוואות גישור".

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *