הבנייה של מגדל Toha2 (צילום: שי שגב)
הבנייה של מגדל Toha2 (צילום: שי שגב)

תושבים בנחלת יצחק וביצרון: צופרי המשאיות בפרויקט Toha2 הורסים לנו את השינה

צופרים של משאיות בטון מפלחים מדי בוקר ב-05:30 את השינה של תושבים בשכונות נחלת יצחק וביצרון. לאחר פניית המקומון הדיגיטלי, ת"א אונליין, עיריית ת"א פתרה הבעיה
שי שגב | 27.01.2025

מזה מספר חודשים נבנה אחד הבניינים הגבוהים ביותר בתל אביב: ‘Toha2’.

 


העסקאות, המחירים והזדמנויות הנדל״ן – הצטרפו לקבוצת הוואטצאפ של תל אביב אונליין – לחצו כאן.

הצטרפו כעת לקבוצת הוואצאפ שלנו להשקעות נדל”ן בחו”ל – לחצו כאן.


 

שמו נגזר מראשי תיבות בלועזית של הרחוב שבו הוא ממוקם: תוצרת הארץ.

בשטח זה שכנו בעבר הפרות של מחלבת טרה, ולאחר מכן עבר המתחם לנייר חדרה, בטרם חברות אמות השקעות וגב ים לקחו לידיהן את הבנייה הנוכחית.

על פני 17 דונם הסתיימה, לפני כשלוש שנים, בניית מגדל Toha1 והוא מאכלס בין השאר את IDB, חברת WeWork ועוד גופים וחברות מוכרות.

לפני כשנה לערך החל שלב שני של הבנייה: Toha2, כאמור, אשר אמור להתנשא לגובה של 77 קומות.

נכון לעליית כתבה זו לאוויר – הבניין נמצא בשלב בניית הקומה ה-70 של המעליות וחדרי הממ”ד, כך שייקח עוד מספר חודשים לסיים את כלל השלד.

עד כאן רקע, וכעת לעיקר הסיפור: מדי יום לקראת השעה 05:30 בבוקר מתחילות לזרום משאיות הבטון למתחם הבנייה.

כידוע, משאיות גדולות לא מורשות לנסוע בנתיבי איילון לאחר השעה 08:00 בבוקר, ולכן כולן מזדרזות להגיע ולפרוק את מרכולתן ולברוח מהר דרך הכביש המהיר בטרם מגיעה השעה האסורה לנסיעה.

אלא שעם ההגעה לאחד משני שערי הכניסה למתחם הבנייה העצום (האחד ברחוב תוצרת הארץ והשני ברחוב יגאל אלון) – נהגי המשאיות התרגלו לצפור באופן עוצמתי וארוך, וזאת כדי שהשומר בכניסה יפתח להם את השער.

כידוע, צופר של משאית סמי-טריילר רבת מפרקים בשעה 05:30 לערך, כשעדיין חשוך מסביב, מפלח את האוויר ונשמע למרחוק.

תושבים בשכונת נחלת יצחק, מתלוננים כי הצפירות הללו קוטעות את שנת הלילה שלהם, ואז מגיעה עוד משאית, וגם היא צופרת, ועוד אחת, וכך הלאה.

במקום להתקשר מראש לשומר, וליידע מתי הן מגיעות, התרגלו המשאיות לצפור בצופר האוויר מחריש האוזניים, כדי שהשומר יידע שזהו הסימן לפתוח את השער.

עתה, התאחדו מספר נציגים מרחבי שכונת נחלת יצחק ושכונת ביצרון הסמוכה, שגם כך מחושלים לרעש (אם זה ההפגנות בקפלן, אמבולנסים המגיעים תכופות לאיכילוב, שיירת ראש הממשלה המגיעה למשפט שלו, או רכבת ישראל), והחליטו שדי – לא עוד. לטענתם, כל הרשימה האחרת, לפחות לא הורסת להם את שנת הלילה. צפירות המשאיות, לעומת זאת, מעירות אותם מדי בוקר בשעה 05:30.

בגיבוש דו-שכונתי, התושבים פנו לעיריית תל אביב – וביקשו רק דבר אחד: שקט.

באופן משמח למדי, העירייה השיבה להם במיידיות, ובחיוב, שנושא הצפצופים בראש מעייניהם בתקופה זו, וכי הם הטמיעו מספר גלאי צפירות בחודשים האחרונים (אם כי לא באזור זה של תל אביב). נאמר להם, שהעירייה לוקחת נושא זה בשיא הרצינות.

בעקבות פניית המקומון הדיגיטלי, תל אביב אונליין, אל העירייה בתחילת השבוע בנושא זה, נמסר כי העירייה תשלח פקחים – שיהיו נוכחים בשעת הגעת המשאיות לפנות בוקר, כדי לוודא שאף אחד מנהגי המשאיות לא צופר.

ראוי לשבח: העירייה עמדה בהבטחותיה. הבוקר (שני, 27 בינואר 2025) – זו פעם ראשונה מזה חודשים רבים, תושבי שכונת נחלת יצחק הצליחו לישון בשקט, גם לאחר 05:30 בבוקר.

מעיריית תל אביב יפו נמסר: “התלונות טופלו מול הקבלן המבצע בשטח, והובטח לנו כי הדבר לא יחזור על עצמו. העירייה תמשיך לעקוב בנושא”.

 


הצטרפו לקבוצות הווצאפ של תל אביב אונליין:

קבוצת תל אביב יפו כללית – לחצו כאן.

קבוצת הנדל”ן – לחצו כאן.

קבוצת צפון ת”א – לחצו כאן.

קבוצת מרכז ת”א – לחצו כאן.

קבוצת דרום ת”א – לחצו כאן.

קבוצת מזרח ת”א – לחצו כאן.

קבוצת יפו – לחצו כאן.

קבוצת TLZ מי ומי – לחצו כאן.

קבוצת החוויה הקולינארית – לחצו כאן


לדף הפייסבוק של “תל אביב אונליין” – לחצו כאן.

לעמוד האינסטגרם של “תל אביב אונליין” – לחצו כאן.

לערוץ הטלגרם של “תל אביב אונליין – לחצו כאן.

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בחשמונאים נהגים בניי דודנו מגיעים לפרוייקט בארבעה של מליסרון ב5 בבוקר ומצפצפים בזמבורה….עיריה חסרת יכולת אכיפה .

שטויות המשאיות והצפצופים גם בחשמונאים- בפניה לעירייה אמרו לפנות למשטרה

בולשיט סובלים מזה גם באזור החשמונאים והעירייה הפנתה למשטרה

איך לעזאזל הצלחתם להכניס את משפט ראש הממשלה בפנים?!