תערוכה הידרו ויז'ון . גל ורדי
תערוכה הידרו ויז'ון . גל ורדי

תערוכה החדשה בגלריה בנווה שאנן

בתערוכה HYDRO-VISION בגלריית בית המשאבות בשכונת נווה שאנן, תציג גל ורדי מיצב חווייתי, המורכב מהקרנה וצילום לייב. אירוע פתיחה יתקיים בליווי המוזיקאי אביעד סימנס
רותי בוסידן | 08.02.2022

בתערוכה HYDRO-VISION שתוצג בגלריית בית המשאבות, תיצור גל ורדי מיצב חווייתי, המורכב מהקרנה וצילום לייב, עיצוב תאורה בשילוב עם חומרים רפלקטיביים שונים. המבנה הייחודי בו מוצגת התערוכה שימש בעבר כבית משאבות מים ושירת את שכונת נווה שאנן. אירוע פתיחה יתקיים בליווי סאונד פרפורמנס מאת המוזיקאי אביעד סימנס ביום חמישי,  17.2.22 בשעה  19:00. גלריית בית המשאבות, ברח' רשי"ף 13, נווה שאנן, תל אביב, היא גלריית חלון הממוקמת בלב המארג השכונתי של נווה שאנן ומעניקה בימה ליוצרי ויוצרות השכונה והסביבה.

בעבודה תלוית-מקום זו, ורדי מחזירה את אותה אנרגיה אדירה של מים שזרמו 12 מטרים מתחת לפני הקרקע במשך שנים ארוכות, את אותה החיות והכוח שנכחו במקום. מים מהווים מצע להשתקפות של מה שמסביבם ובכך מהווים מעין מראה לסביבה בה הם נמצאים. מיצב זה מייצר עבור הצופה הזדמנות להתבוננות במרחב העירוני בו הוא נמצא וגם רגע להתבוננות אישית פנימה.

בתערוכה עובדת ורדי ברבדים של שקיפות: הראשון מתבטא במבנה הגלריה, בו אחד מארבעת הקירות הוא ויטרינה הפונה אל כיכר טישלר. בעקבות מאפיין אדריכלי זה מתקיימת אפשרות להתבוננות כפולה – מהרחוב אל תוך הגלריה ומתוך הגלריה אל הרחוב – כך הרחוב והשכונה משתקפים ונכנסים פנימה אל תוך חלל התצוגה. הרובד השני הוא צילום לייב של מי שעומד מחוץ לאותה ויטרינה. הצילום מוקרן פנימה אל תוך חלל התצוגה ובכך המבקרים נכנסים אל תוך היצירה ומהווים חלק בלתי נפרד ממנה לא רק כצופים אלא כמשתתפים פעילים.

הרובד שלישי הוא השימוש של ורדי בחומרים רפלקטיביים שתלויים על קירות הגלריה ויחד עם ההקרנה, מייצרים מקום חוויתי חדש שמתקיים בתוך הגלריה ומחוצה לה. באופן זה כל מבקר נהנה מחוויה ייחודית לו שמתרחשת בנקודת זמן מסוימת שלא תחזור על עצמה שוב בתערוכה מכיוון שכל רגע בה שונה מקודמו בגלל ההשתנות המתמדת של אותן ההשתקפויות.

 

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *