מחלף השלום. צילום: שיץ
מחלף השלום. צילום: שיץ

תושבי רמת אביב ישלמו מס גודש כדי להגיע ברכב פרטי לדיזנגוף

על פי הצעת חוק ההסדרים במשק, תושבי שכונות הדרום, המזרח, יפו ועבר הירקון, ישלמו מס גודש כדי להגיע ברכב פרטי אל מרכז העיר תל אביב יפו. סגן ראש העיריה, ראובן לדיאנסקי, עולה למתקפה
רותי בוסידן | 19.10.2021

סגן ראש עיריית תל אביב יפו, ראובן לדיאנסקי, קורא לא להטיל מס גודש על תושבי תל אביב יפו. לדיאנסקי אומר, שאם תושבי העיר לא יוחרגו ממס הגודש, הוא מתכוון לפעול בעניין ולהוביל מאסק ציבורי.

טיוטת חוק ההסדרים, הנילווית לתקציב המדינה לשנים 2022-2021, שפרסמה הממשלה ובכוונתה להעביר בכנסת, כוללת בין היתר את סעיף אגרת הגודש שתגבה בכניסה לגוש דן בשעות העומס. על פי המתווה המוצע, אגרת הגודש תתחיל לפעול בשנת 2024 בשעות העומס, והתשלום ייגבה עבור כניסה ויציאה ממטרופולין גוש דן ברכב פרטי.

ראובן לדיאנסקי. צילום: רונן מחלב

ראובן לדיאנסקי. צילום: רונן מחלב

גוש דן יחולק לשלוש טבעות: טבעת חיצונית, טבעת תיכונה, וטבעת פנימית. לכל טבעת נקבע תשלום שונה כאשר התשלום יושפע משעות העומס. אכיפת התשלום תתבצע על ידי רשת מצלמות באופן דומה לנעשה בכביש 6. על פי המתווה המוצע, גם תושבי העיר תל אביב יפו, בעלי רכב פרטי, שייבחרו לצאת או להיכנס בשעות העומס אל מרכז העיר תל אביב – ייאלצו לשלם.

ראובן לדיאנסקי, סגן ראש עיריית תל אביב-יפו (יו"ר סיעת חי – חילונים ירוקים): "אני מתנגד בתוקף להטלת מס גודש על תושבי העיר שיבקשו לנסוע בתוך העיר שלהם. תל אביב-יפו היא עיר אחת ואני מתנגד לחלוקת העיר שלנו. אסור לאפשר מצב שבו תושב העיר, שמתגורר מעבר לירקון או בשכונת התקווה, יחויב בתשלום כספי כדי להגיע למרכז העיר. כל עוד ממשלת ישראל לא מסדירה תחבורה ציבורית יעילה וזמינה בכל ימות השבוע, כולל בשבתות, אסור לה להטיל מיסים ולהגביל באופן לא סביר את תנועת תושבי ת"א-יפו בתוך העיר שלנו. אחרי שתהיה לנו רכבת קלה שפועלת גם בסוף השבוע ותחבורה ציבורית איכותית יש להטיל תחילה מס גודש על מי שנכנס לעיר ואיננו תושב תל אביב-יפו".

 

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *